tisdag 14 februari 2012

Vår egna Valentin

Idag på självaste Alla hjärtans dag har vår lille Per Elliot VALENTIN namnsdag. Han heter det efter min fina morfar som betyder så mycket för mig. Elliot fick dagen till ära välja vad han ville ha i affären efter dagmamman och han pekade inte helt otippat på en rulle mjölkchocklad, klart han skulle få det på sin namnsdag! :)

För övrigt är jag nästan lite obstinat mot just denna dag då det ska köpas blommor och presenter hit och dit. De människor jag bryr mig om, älskar och uppskattar försöker jag visa det för alltid, så ofta jag får tillfälle, inte bara under en dag. Tycker det hela har blivit så kommersiellt att jag nästan blir irriterad istället. Men visst är det lite mysigt också. Aldrig fel att få en fin blomma som pryder bordet! ;)

Skulle förresten aldrig skrivit om avsaknaden av snö här nere i Hällevik i mitt förra inlägg. Natten till i söndags började det toksnöa och nu lever vi också i ett vinterlandskap. Tyvärr för mig som bara vill ha vår NU men jippie för en viss liten kille som bara älskar att åka "oulka" och sitta i "snooon"! :)


Pulkapremiär!

2 kommentarer:

Grodmamman sa...

Håller med dig fullständigt när det gäller denna dagen och vi firar inte den direkt.
Vi har också fått en massa snö här...
Kram

Danni sa...

Så go han är! Och så stora dem blivit. Tiden går så fort ellerhur?
GRattis till en Valentina från en Valentina ;-)

Kramisar