tisdag 13 mars 2012

Kaos

Det är sannerligen inte alltid lätt att få ihop vardagspusslet. Idag är en sån dag när det känns som att allt gått fel, eller i alla fall inte på rätt håll. En liten försovning i morse gjorde att stressen här hemma blev förbytt till panikartad kaos. Lägg därtill en liten arg och ledsen gosse som absolut inte skulle iväg till nån dagmamma. Med svetten lackandes och tankar om att bara slänga in alla väskorna igen och sätta mig och mysa med min lille älskling i soffan framför Pippi var det en gråtfärdig mamma som istället bet ihop och lämnade den ledsna gossen och med tårarna rinnandes för kinderna körde mot jobbet. Ibland är det inte lätt, men så är det att vara mamma.

Det är inte alltid så lätt, man vill vara en supermamma, bra på jobbet och ha det fint hemma. Just nu ligger allt mitt fokus på att vara mamma och så klart på jobbet. Hemmet ser ut som ett smärre bombnedslag när dagen är slut men vem orkar stöda varje kväll när man vet att det ser likadant ut nästa dag och nästa dag och .... Ha, ni fattar nog.

Nu har jag gnällt färdigt om min dag, imorgon är en ny dag! :)


I lördags var det dock andra tongångar och en happy mamma som ni kan se nedan! Vi tjejer i gänget blev överraskade av våra karlar med en supergod och lyxig middag tillsammans. De hade planerat in en herrmiddag och vi tjejer skulle mysa till melodifestivalen med kidsen. Istället var barnvakterna redan ordnade av killarna och vi vuxna fick en mycket rolig kväll tillsammans, så mysigt hade vi och killarna ska verkligen ha en stor eloge för allt smusslande och allt jobb de lagt ner! :)


2 kommentarer:

Frida Iveskär sa...

Det var ni värda. Härligt att de tänkt till:)

Ja, hemmet är alltid i tredje hand. Skaffa ett barn till så får man simma fram hemma;) man får nog bara acceptera att just nu är det såhär.

Kramar

SOFIE sa...

Åh vad underbart mysigt! Vilka killar ni har! =)

Den här veckan har Ella också varit ledsen när jag lämnat henne på dagis.. usch det är så hemskt!

Och det där med att städa när det ser likadant ut bara sekunder efter när de små yrvädren varit framme.. phhhuu.. jag vet hur det är!

Massa kramar!!