onsdag 7 mars 2012

Äta upp

Kvällens på er! Mitten av veckan och jag sitter som vanligt trött som en apa i soffan efter en lång arbetsdag. Eftermiddagen spenderades dessutom i K-stad på Läromedelsmässan så jag var aningens trött i huvudet när jag körde från jobbet med alla nya intryck. Nu laddar jag för och se fram emot säsongspremiären och dubbelavsnitt av världens bästa serie Greys anatomi. Å vad jag har saknat det! Kommer ihåg när det slutade för säsongen förra året i november nån gång och tyckte det kändes som en evighet till mars. Men nu är vi här och det har ju gått sjukt fort!

Nu till något annat. Jag har länge gått och stört mig på vårt vitlutade trägolv i vardagsrummet. Det är så sjaskigt ( stavning??) och repat att jag snart inte står ut. Nej, det är verkligen så illa. Dessutom har det gulnat så det är inte alls så fint som det var för till exempel ett år sedan. Varför har det blivit så? Det ska ju bli finare med åren säg det?? Men inte här. Nej, det är fult (tycker jag iaf) och det är så opraktiskt att det inte är sant! Om Elliot spiller exempelvis gröt, eller ja, kastar gröt eller vad som helst i matväg, så är det ju inte alltid man märker det direkt. Man kan lätt hitta intorkade fläckar här och var lite när som. Då är det helt O M Ö J L I G T att få bort dem. Speciellt gröt då. Jag får liksom skrapa bort det för det har gått ner i trät och det resulterar i fula märken. Om något annat spills som man inte torkar direkt så blir det stoooora, mörka, gula fläckar som absolut inte försvinner. Märker ni hur irriterad jag är på golvet???!

Pelle tycker att detta är jätteroligt eftersom jag verkligen var envis och inte gav mig när vi renoverade att vi skulle ha just detta golvet. Han sa flera gånger att det är opraktiskt med tanke på tre vilda katter samt framtida barn, som nu blev en liten vild kille vid namn Elliot! :) Så han säger att jag får äta upp detta och att vi får minsann ha golvet som det är. Jag får skylla mig själv så klart. Ingen mening att slipa om det eller så nu innan nästa barn kommer. Men, jag ger mig inte, för det känns som att hur mycket jag är städar här hemma och torkar golvet så blir det aldrig rent, det känns alltid smutsigt på nåt sätt! Och så kan vi ju inte ha det!

Fortsättning följer väl men jag skulle kunna tänka mig att lägga över golvet med ett laminatgolv (klickgolv) som är LÄTTSKÖTT för det är vad jag behöver just nu som heltidsarbetande småbarnsmamma. Så kan man ta fram trägolvet igen när barnen blivit stora, det finns ju kvar under!


Nu blev detta superlångt, spelar ingen roll för det är väl ändå ingen som orkat läsa! ;) Hittade iaf detta klickgolv på Rusta, superfint verkligen! Helt ärligt, ge mig detta så kommer jag vara en nöjd och glad mamma som åtminstone kan TORKA BORT fläckarna som blir här varje dag. Och det bästa av allt är ju priset; 129 kr kvm, som hittat! Synd bara att vi har ett v-rum på ca 45-50 kvm så det blir ju en liten slant ändå.



Jag gillart, Silverek heter det.

1 kommentar:

Storgatans sa...

Jag orkade läsa om din golv-irritation! ;) Håller tummarna för att du får igenom din vilja! ;P