onsdag 13 juni 2012

Klok gosse

Ikväll blev det grillat till middag, inte helt fel! Dock blev de lite för brända för min smak. Pelle hävdar dock att han lät kotletterna ligga kvar en extra stund för att jag alltid e så kinkig för att köttet ska vara rött. Förstår inte vad han menar med det?? ;) Gott var det i alla fall.

Lilleman har börjat med lite fasoner nu på sistone vid läggningarna. Han vill helst att jag ska lägga honom, så klart! :) Men när jag väl ligger där jämte honom ska han nypas, slåss och peta i ögonen mm, absolut inte sova alltså. En aningens tröttsamt med andra ord. När Pelle ska lägga honom så är det under stora protester till en början men han kör aldrig med knipandet och rivandet med honom utan somnar ganska så snabbt. Hoppas han slutar med sina nya fasoner snart för det e ingen höjdare när hans små fingrar borras in i ögonen eller griper tag i mitt ömma hår!

Jag förundras över hur mycket han kan prata, jag förundras varje dag. I morse hände något märkligt. Precis när vi skulle gå ut och köra mot dagmamma och jobb så tar han ut nappen och börjar hosta och så säger han; "bajsa i munnen". Jag fattade först inte men så säger han det igen och ser lite beklämd ut och då tänker jag att han kanske mår illa och ska kräkas! Jag med min kräkfobi frågade honom om han hade aj aj i magen men då sa han bara nej mamma. Så sprang han runt som vanligt här och jag avvaktade med att gå ut med honom ifall han verkligen mådde illa.

Så konstigt var det, men han kanske förmedlade det så, att det kändes som han skulle bajsa med munnen, det är ju faktiskt en ganska så bra beskrivning! ;) Nu hände inget så jag vet egentligen inte varför han sa så... Men barn är ganska så kloka ibland! :)

Inga kommentarer: