lördag 23 juni 2012

Midsommar

Vi hade en mysig midsommarafton igår trots regnet som fullkomligt vräkte ner under midsommardansen uppe vid bygdegården. Elliot ville inte ens hoppa ur vagnen, vilket jag var glad för! :) Annars var det en jättemysigt kväll i sällskap med goda vänner, fantastiskt god mat tillagad av världens bästa kock Matte och många glada skratt. Det klarnade upp mot kvällen så vi satt en stund utomhus medan barnen lekte i trädgården. Helt enkelt en bra afton!

Förresten så fick vi ju en ny liten familjemedlem natten till midsommarafton. En liten söt kille lyckades Agnes klämma fram. Hon var så duktig min lilla tjej! Nu återstår frågan vad den lille krabaten ska heta. Elliot säger "Amet" till den, vilket jag inte helt är inne på. :) Om ni har några bra namn på en söt liten kattkille får ni gärna dela med er!

Midsommardagen har varit lugn och skön. Vädret har inte varit det bästa idag heller, växelvis sol och regn så man har inte vetat vilket ben man ska stå på! Vi tittade inom familjen Ekstrand på kvällsprommisen och hjälpe till att äta upp resterna av den underbara midsommartårtan, det var nog dagens höjdpunkt! ;)

Blev inte så många bilder tagna igår men bjussar på några iaf. Jag knåpade ihop en liten krans till lilleman men den var inte poppis att ha på sig, kunde jag väl räknat ut! :)

Inga kommentarer: