söndag 17 juni 2012

The weekend

Åh vad jag längtar efter semestern! Bara en och en halv vecka kvar nu och sen är det fem veckors ledighet, underbart! Har fått mersmak på semester nu efter vår resa till Kreta. :) Nu har vi snart varit hemma i två veckor och solbrännan bleknar men minnena lever kvar! Så drygt med detta vädret vi har med, är det sol så blåser det som attan eller så regnar det mellan varven. Finns ju ingen möjlighet att underhålla brännan precis ... Kräver en skärpning av vädret till min semester börjar, bäst att det blir ändring tills dess! :)

Helgen har varit lugn och skön. Jag drog på mig en förkylning i slutet av veckan så vi har bara varit här hemma och småfixat lite. En bitter fredag blev det ju tyvärr efter att Sverige blivit utslagna ur EM ... Tur att sällskapet var bättre, fina Lisa, Matte och Love var här. Igår spelade Pelle match och jag och Elliot var hemma i Hörvik hos mina föräldrar och hälsade på min mormor och morfar bland annat, orkade inte vara en hängiven fotbollsfru och kolla i och med min förkylning. ;)

Idag har vi ätit grillat hos mina föräldrar, underbart gott! Längtar efter sena grillkvällar med vännerna nu i sommar, det bästa som finns, nästan iaf ... ;-)

En bild på mig från i fredags när jag visade mina elever Hällevik. De andra bilderna är hemifrån Hörvik, underbara plats där jag växte upp!

Inga kommentarer: