tisdag 30 mars 2010

Låg

Igår var jag på besök hos Barnmorskan för att få träffa doktorn. Besöket gick bra, inga större förändringar hade skett vad han kunde se och plutten sprattlade på bra därinne. Kändes jätteskönt. Det bästa med alla dessa kontroller ( om man nu ska hitta nåt som är "kul" med dem) är att vi får kika in hos vår älskling och se hur h*n har det. Igår såg man tydligt den lilla, söta näsan. Liknar pappas spetsiga näsa! =) Det är så skönt att höra att pluttis mår bra, även om inte jag gör det. Jag blev i alla fall sjukskriven i två veckor till, och sedan är det dax för ytterligare en kontroll. Är så trött på detta nu, vill bara kunna NJUTA och vara GLAD över min graviditet. Hoppas, hoppas det blir bättre annars får det gärna gå fort tills juli! =)

Idag har jag med stor möda lyckats plantera lite penseer ute. Allt tar sån tid att göra så inte ens det var roligt. Vädret är dock superhärligt så jag passade på att sitta ute i solen en stund invirad i en filt. Skönt att få lite sol på min bleka nos!



Älsklings-Alfons ligger och sover jämte mig här i soffan. Ibland vore det skönt att vara en liten bekymmersfri kisse ...




Privat bild

4 kommentarer:

Grodmamman sa...

Vad skönt att allt var bra med bebisen. Vet att det är svårt att njuta när man är orolig, men försök.
Kram

Familjen sa...

Grattis till graviditeten :) Jag var sjukskriven i ca 10 veckor och jag håller med dig, det var inte kul. Dessutom var jag tvungen att ligga i soffan nästan hela dagarna. Liggande läge som var ordinerat :( Men det är värt varenda sekund.

Ja, mattan är snygg:) funderar på en i färg eftersom det är till lägenheten vi ska sälja. Till huset hade jag def valt en svart vitt.

/Frida

Anonym sa...

Tack så jätte mycket!!
ja det är så skönt att må så bra!
uschh stackare då, tur det inte var något allvarligt, hoppas att din andra del blir bättre då så du får njuta massor!

Fin du också är med lilla magen :)
Sköt om dig och hoppas du mår bättre!
Kram

Janni med bebis i magen sa...

Ojj det blev anonym, men det var jag som skrev inlägget ovan!
Kram Janni