lördag 20 mars 2010

Oro

Dagarna har rullat förbi och nu är det åter en månad sen jag skrev något här inne. Beror delvis på att renoveringen här hemma ligger lite på is nu för tillfället. Jag orkar inte greja så mycket utan är trött, trött och åter trött.

Jag njuter istället av att vara gravid även om det inte har varit helt problemfritt den senaste veckan. Har fått onda sammandragningar och lite andra problem så gjort att oron varit enorm. Två besök på akuten samt ett hos barnmorskan har resulterat i en liiiite lugnare havande mamma, men ändå malen oron i mig så länge jag har ont. Allt verkar vara bra med bebis och med mig också, och det är ju bebis vi bryr oss mest om. Jag kan ha ont bara plutten mår bra. Har blivit sjukskriven och ska vila i 12 dagar, så får vi se sen hur det känns.

Ni har vi kommit lite mer än halvvägs, jag är i vecka 22 just nu. Det börjar gå upp för oss att vi ska bli föräldrar nu. Det både syns och känns! Varje gång plutten sparkar eller rör sig så sköljer en stor kärlek och tacksamhet över mig. Jag är så glad att få uppleva det här!

Hädanefter blir det nog mer bloggat om min graviditet, känns som om det är det som jag vill skriva om just nu!







En underbart fin orkidée som jag fick av mina kollegor från jobbet!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ååh va skönt att allt e bra med dig och plutten! Vi har saknat dig här på bloggen! Ska bli jättepänannde att läsa om din graviditet framöver! Är också så spänd på hur du komemr att inreda barnkammaren?!

Brunkullan sa...

Hoppas att sammandragningarna går över.
Det onda kan vara att dina muskler och ligament ska töjas så bebisen får plats. Själv har jag fått svåra kramper (som sendrag kan kännas i benet, fast i magen!)ibland, så jag fått ligga i fosterställnig upp till flera minuter, under båda mina graviditeter. Orolig blev man, men fick höra att det kan vara helt normalt.

Sammandragningarna kan också göra rejält ont. Men det är ett sätt för livmodern att träna inför förlossningen.

Men vila gör dig nog gott! Ta hand om dig och se till att bli riktigt uppassad. Stress och jobb kan göra det värre.

Kram Susanne

Grodmamman sa...

Ta hand om dig nu! Har också haft oroliga graviditeter och varit sjukskriven, men huvudsaken är ju att bebisen mår bra!:)
Kram