torsdag 25 mars 2010

Vecka 23

Nu är jag alltså inne i vecka 23 (22+2). Alla runtomkring mig tycker att tiden gått snabbt, och jag kan väl hålla med till en viss del. Från i julas har det ju faktiskt gått snabbt, men nu känns det som om tiden seeegar sig fram. Kan ju iofs bero på att jag är sjukskriven, tiden går snabbare när man jobbar. Men jag räknar ner till vecka 30, som känns som en bra vecka på något sätt och det är ju ett tag till! Min största rädsla är nämligen just nu att lilla plutten ska titta ut för tidigt eftersom jag haft/har en massa besvär. Om vår älskling skulle få för sig att vilja komma ut nu så finns det inte så goda chanser för den att klara sig. Men ju längre fram vi kommer nu desto mer ökar chansen för att kunna överleva utanför mig, Nu är detta naturligtvis inget vi hoppas/tror på, dvs att den ska komma för tidigt, men jag oroar mig väldigt mycket för det. Vet egentliten inte varför, men jag har väl lite dåliga erfarenheter runtomkring mig där detta faktiskt hänt som bidragit till att dessa tankar finns hos mig. Jag ska försöka tänka positivt för vår lilla plutts skull och för min egen också!

På måndag ska jag till barnmorskan igen och träffa doktorn, så skönt att slippa köra de tråkiga milen in till Karlskrona för att bli undersökt. Får höra vad de säger och hur det blir med min sjukskrivning. Har ju så ont så att jobba med dessa smärtor känns inte som en bra idé, men som sagt vi får se vad vi kan komma fram till. Just nu är min och pluttens hälsa prio ett.




Bjuder på en bild av mig själv i vecka 23!




Privat bild

5 kommentarer:

Grodmamman sa...

Fin liten mage du har!:)
Håller tummarna för att bebisen stannar ett bra tag till! Du får ladda upp med bra böcker och tidningar och kanske med pyssel som du kan göra utan alltför stor aktivitet. Tråkigt nu är värt allt när du väl sitter där med det lilla pyret!:)
Kram

Maria sa...

Vad härligt att du nu "kommit ut" och vi får följa hela ditt liv :) Ja vi får verkligen hoppas att den lill* stannar kvar där inne tills det är dags! Och hoppas att ditt onda blir bättre. Vila vila vila är det som gäller även om det är svårt :)

Anonym sa...

Tyckte magen såg större ut i vår spegel i källaren.. Kom hit och ta nästa bild :-) Jo då så att e... <3

Anonym sa...

Oj, här händer det grejor! Grattis!! Du ska se att allt går bra, men det är inte lätt att inte oroa sig. Hoppas det lilla livet behagar stanna i din mage många veckor till!
Linda

FLOOSAN sa...

Vilken söt bild. Du har så mycket mysigt framför dig. Passa på och njuta av tiden innan den kommer aldrig tillbaks =)