tisdag 30 mars 2010

Balkar

Nu har vi nästan gjort klart vårt kök, det fattas bara lite småpill som lister och handtag på skåp och luckor. Anledningen till att handtagen dröjt så länge beor som vanligt på att jag inte kan bestämma mig. Men nu är vi riktigt nöjda i alla fall, och vi börjar se ljuset i tunneln! Dock är vi inte riktigt klara med den "andra" delen av köket som är mot vardagsrummet så att säga. Väggen där ska rivas och det ska bli en öppning mellan de två rummen. Vi upptäckte när sambon rev att väggen förmodligen är bärande och vi måste "stötta" upp den på nåt sätt. Av en slump kikade jag in på Hemnet och nu vet jag precis hur jag vill göra i öppningen. Jag skulle vilja sätta tjocka träbalkar som en "ram" runt liksom. Som går längs takriktningen och fortsätter ner mot "dörröppningen". Svårt att förklara och jag hittar inga exakta bilder på hur jag tänker, men här nedan finns några på hur jag ser det framför mig på ett ungefär!

Här är alltså det "stora" vi har kvar att göra i köket. Hoppas ni fattar hur jag menar! Och ni får ursäkta röran på köksön, bryr mig inte så mycket om det hörnet än så länge! ;) Lampan ska väck, fungerar just nu som "extra-ljus" i brist på taklampa. Förresten ska köksön vara kvar, ska bara byta bänkskiva så det blir samma som i resten av köket! Man ser på ett ungefär hur öppningen ska vara, alltså allt ska bort utom köksön.
















Här ser man hur balkarna går upp längs dörrkarmarna och tanken är då att de även ska fortsätta mot taket. Så jäkla snyggt när de är vitmålade och ser lite sådär "ruffa" ut! Frågan är bara vart man köper sådana träbalkar???

Bilderna är alltså hämtade från Hemnet och det är ett helt underbart hem som är till salu! Om ni går i husköpartankar och letar i Kristianstad-området så slå en kik på detta hus! Heeelt underbart! Klicka HÄR för att kika in!

2 kommentarer:

Grodmamman sa...

Snyggt med träbalkarna! Vi ska också ta bort en vägg ut mot vardagsrummet när vi gör om vårt kök. Från början skulle vi ha en köksö precis som ni, men nu har vi ändrat oss.
Kram

Janni-gravid i vecka 38 sa...

Jag tycker den är super bra!!
kram