fredag 2 april 2010

Glad Påsk!

Långfredag idag och soligt, härligt vårväder ute. Dagen har spenderats i solstolen på vår innegård, riktigt varmt faktiskt. Även om luften inte är så varm så har vi lä inne på innegården och det är jätteskönt att sitta där och njuta av vårsolen. Plutten sparkar och bökar omkring inne i magen, känns så underbart varje gång h*n ger sig till känna. Nu har pluttis börjat sparka hårdare, framförallt på kvällarna när jag ska sova. Ibland är det lite svårt för mig att komma till ro, men det gör absolut ingenting!

Nu är jag inne i vecka 24 (23+3) och bebisen växer i en rasande fart nu. Det märks faktiskt på min mage, tycker den ändrar form lite från dag till dag. Undra egentligen hur stor man kommer att bli?? Det spelar faktiskt ingen roll för mig bara plutten är frisk och mår bra!

Ikväll kommer några goda vänner hem till oss, det blir årets första grillpremiär! Ska bli supergott att återigen få sätta tänderna i en härligt grillad köttbit, mums! Det är ju faktiskt den 2 april idag, tiden rullar på och snart är det sådär härligt varmt ute och blommor och blad börjar slå ut. Längtar verkligen efter det just nu!

Hoppas ni alla får det riktigt trevligt under påskhelgen och att ni får fint väder att njuta i!


En magbild i vecka 24









Lite vita fjädrar har vi pyntat med. Har inte så mycket påskpynt är inte så mycket för det där!

2 kommentarer:

Grodmamman sa...

Härligt det låter med grillning!:) Jag har nästan fått en tvätt torkad ute idag, första för i år!
Ha en härlig påsk!
Kram

Maria sa...

Liam var också lika dan. Sparkade som attans på kvällarna & nätterna i slutet av graviditeten. Han var en riktig nattmänniska i magen. Det blev han också även efter han föddes. Så va beredd på det.. =) Man får ställa om sig!

Ha en trevlig påsk

//Maria