lördag 17 april 2010

Lördagsbestyr

Denna lördagen har spenderats ute i trädgården. Dock har inte vädret varit sig alls likt de senaste dagarna med sol och värme, utan det har blåst och varit riktigt ruggigt! Mamma, Pappa och Pelle har röjt bort buskar i trädgården under dagen. Tanken är att vi ska försöka snygga till lite där ute nu innan allt börjar slå ut. Dock har vi (läs jag) en hel del planer för vår stora trädgård (1500 m2) men det får dessvärre vänta lite. I alla fall blev resultatet av dagens röjning bra, ser lite "renare" ut på något sätt utan de buskar som togs bort. Är även en del kvar, men de hann inte få ner allt innan miljöstationen stängde. Jag "hjälpte" väl till på mitt lilla sätt, stod och instruerade hur de skulle göra, vilka buskar som skulle bort osv! ;) Fast jag tog några tag med krattan och räfsade lite löv! Kan faktiskt tillägga att jag damsög hela huset när de andra var ute, något jag kanske inte skulle gjort. Aj, aj, aj kan jag säga, och så behöver jag inte gå in på mer. Är så trött på detta nu!! =( Så mycket jag vill göra, men bara KAN inte! Så frustrerande!

Blixten har förövrigt tagit sitt bökande i magen till en ny nivå. Nu sparkar h*n hårdare och rör sig mer än tidigare. Man kan tydligt se på magen hur den förflyttar sig och "böljar" fram och tillbaka. Om man knuffar lite på den så knuffas Blixtis tillbaka! Lilla mysbebben! Skulle försöka mig på att filma när magen rörde på sig, men det är precis som h*n fattar att något är på G och då slutar rörelserna! Nåja, får hoppas att jag lyckas fånga rörelserna nån gång, det är så himla coolt att se på!
Idag kände mamma för första gången rörelserna utanpå magen, hon tyckte det var väldigt mäktigt!


Nu har vi precis ätit hemmagjord pizza och jag laddar för godis samt körslaget på tv. Sambon väljer nog att förflytta sig till sovrummet ochc titta på Barcelonamatchen. Fattar inte varför de tvunget ska spela på lördagskvällarna!?

Bjuder på lite bilder här hemifrån!
















Denna positionen hade jag tänkt att ha resten av kvällen!

Privata bilder

6 kommentarer:

Jennie sa...

Så fint ni har det :)

Grodmamman sa...

Skönt att få lite ordning i trädgården! Att vara arbetsledare är inte fy skam heller!;)
Förstår att det är frustrerande att inte kunna göra allt du vill, men du får tänka på vad du får i slutändan!:)
Kollade dina bilder och tänkte att "undra hur mycket hon kommer att få plocka bort om ca 1 år"!:)
Kram

Malin sa...

Hejsan! Andra gången jag trillar in på din blogg, tror jag får lägga den bland favoriter nu :-) Ni ser ut att ha ett väldigt mysigt hus! Hälsningar Malin

Anonym sa...

Jätte fina bilder från ert hus, ser hur mysigt ut som helst!!

Kram Nadia

C sa...

Vilket härligt hem! Vit är underbart! :)

Lindy sa...

Hej. Är inne på din fina sida ofta. Tycker du har en snygg inredningsstil. Kan du inte visa fler bilder på ert kök?