lördag 3 april 2010

Röj och magont

Långfredagen blev supermysig! Vi grillade gott tillsammans med våra vänner Andreas och Madde och sedan tittade vi på Talang och Solsidan, det helt klart bästa programmet ever! Mycket snack och skratt blev det också som vanligt!

Påskaftonen har här i Hällevik bjudit på strålande solsken, helt underbart. Vi började röja ute i uterummet i morse, eller rättare sagt sambon röjde! Har blivit lite grejor av olika slag som hamnat där under vintern som egentligen skullat till tippen. Idag åkte det alltså ut, så skönt! Jag städade där inne, både dammsög och torkade golvet. Borde jag kanske inte gjort då jag fick väldigt ont i magen efteråt, världens mensvärk. Fick sitta ner och vila i solen istället, vilket gjorde gott och nu mår jag bra igen.

Är inte så bra på det där med att bara "ta det lugnt". Vill gärna städa och feja när jag ser att det behövs, men som sagt får nog kanske tänka på att ta det lite lugnare. Uterummet är iaf färdigt nu för att utnyttjas, där kommer vi tillbringa många sköna kvällar nu fram i vår och till sommaren. Invigning av det för året blir det på måndag. Då ska vi grilla lite korv här tillsammans med vänner innan Mjlällby AIF:s match mot Gefle.

Nu ska jag snart bege mig till min bästa vän Carro och träffa resten av tjejgänget! Carro fyller år snart och det brukar vi alltid fira vid påsk med en reunion. Ska bli supermysigt!



Här kommer lite bilder från igår!














Privata bilder



Önskar er alla en fortsatt trevlig Påskafton!

3 kommentarer:

Janni sa...

Fina bilder!!
Glad påsk!

Anonym sa...

Är liiiite avundsjuk på er mysiga grillning!! Men på måndag ska det bli så mysigt med grillning med hela gänget! Fin du är på bilderna förresten! <3 / Lisa

Grodmamman sa...

Härligt med ett uterum!
Ha en fortsatt bra påsk!
Kram