fredag 30 april 2010

Trevlig Valborg!

Idag har varit en piss-dag rent mående-mässigt. Har mått så illa, har börjat göra det nu igen. Det har kommit och gått nu i några dagar och jag trodde verkligen det var över men det verkar inte som det. =( Idag fick jag ta en Postafen för att lindra det värsta samt småäta hela tiden. Det hjälper ju men det är så jäkla jobbigt. Hoppas det är något övergående och att det försvinner snart igen! Nu mår jag iaf bättre och är vrålhungrig!

Ikväll bär det av till våra grannar Madde & Andreas för att grilla och ha mysigt hela kvällen lång! Resten av "gänget" kommer också att vara med så klart! Tråkigt värre att vädret inte visar sig från sin bästa sida bara, trodde stenhårt på sol men istället är det växelväder med småskurar och moln emellanåt. Stor kontrast mot förra året då vi firade Valborg här hemma i vårt nyrenoverade uterum. Det var jag, Pelle, mamma, pappa, syrran och hennes kille. Vi hade väldans trevligt och det blev en del vin, god mat och glada skratt. Det var mycket man inte visste då som skulle hända på detta året som gått nu, både bra och dåliga saker. En sak har jag iaf lärt mig; man ska alltid kämpa för det man vill ha och aldrig ge upp. Lyckan ler mot en förr eller senare även om vägen dit kan vara krokig och full med hinder och tårar. Jag tänker främst då på vår lill-Blixten som ligger i magen och som vi kämpade för att h*n skulle bli till. Inte trodde jag för ett år sedan att JAG skulle sitta och känna sparkar i min mage och bli fylld av lycka varje gång det händer. Livet är ovisst, livet kan vara orättvist. Men jag vet också att man kan hitta lyckan tillslut, även om det så klart inte går lika bra för alla som det gjorde i vårt fall. Man ska inte ge upp i alla fall, viktigt!

Har också lärt mig att människor inte är de man trodde de var. Vänskap kan lätt förvandlas till något oförutsägbart. Jag är på mitt sätt men jag ger alltid andra en chans. Man kan bli missförstådd men då måste man reda ut saker och ting istället för att se allt svart eller vitt. Jag har lärt mig att människor i min ålder kan ha en helt annan syn på vad lojalitet för varandra är och ibland ta vägar som liknar lekskole-nivå. Jag vet i alla falla alltid var jag står och jag orkar inte kämpa för att andra ska förstå det. Då får det hellre va ...

Lite flummigt inlägg men kände att jag behövde få ur mig! Nu ska vi strax iväg. Jag lovar att ta det lugnt och sitta ner så mycket som möjligt, men ikväll vill jag njuta av mina vänner!





Privat bild

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Pernilla! Det var precis vad jag behövde höra någon säga/skriva; "att lyckan förr eller senare ler mot en". Så jag tänker göra det jag gör varje dag, nämligen kämpa vidare, bita ihop och hoppas att det ljusnar. Det kan handla om vad som helst här i livet, och det är som su säger viktigt att inte ge upp. Hoppet är det sista som överger en. Nu blev jag också lite flummig;)
Kram och trevlig valborg!

Grodmamman sa...

Inte flummigt alls, jag förstår precis vad du menar och känner precis som du!:)
Hoppas att du får en bra valborg trots lite illamående.
Kram

anna nilsson sa...

Man måste få sånt ur sig bara....
förresten..jag lägger mitt bud på att det blir en flicka ;)

Från koja till slott sa...

Vad glad jag blir att min "illa" text kanske kunde hjälpa någon att se på saker och ting lite ljusare! =)

Anna: Vad får dig att tro på en flicka?? ;)

Från koja till slott sa...

"Lilla text" ska det så klart stå! =)

Ann sa...

formen på magen o första känslan! =)

anna sa...

formen på magen och den första känslan =)

Anonym sa...

Helt klart en pojk i magen! /Ida