torsdag 8 april 2010

Extraslag

Ännu en solig dag kan läggas åt sidan. Jag hann med att få lite sol på nosen idag med, skönt! Min vän Lisa fyller år idag så vi har fikat lite i vårt uterum, så mysigt att få besök. Man blir lite rastlös när man går hemma, men jag tycker ändå att dagarna går fort.

Häromdagen sorterade jag i det kommande barnrummet, så gott jag kunde iaf! Fick mycket sammandragningar efteråt, har märkt att jag får det när jag böjer och reser mig mycket. Inte kul, men så länge de inte gör ont är jag "nöjd". Mycket av sakerna ska upp på vinden, det får sambon sköta. När det är uttömt ska det målas, vi tänkte faktiskt måla över tapeten som sitter där, den är så slät och fin så jag tror inte det blir några problem om man stryker det några gånger. Så slipper vi sätta väv på alltihopa först. Målning av rummet är ett projekt som jag mer än gärna skulle vilja ta tag i, men där säger det som bekant stopp. Så frustrerande att inte kunna göra sådana saker man är van vid. Istället har min söta syster lovat att hon ska måla, hoppas hon håller sitt ord! =) Golvet ska målas vitt och så har jag en annan idé som jag klurar på, få se om det "går igenom".

Jag har nu i tre dagar upplevt som att hjärtat slår extraslag, alltså hoppar till lite extra. Detta kommer när jag sitter stilla och när jag ska sova. Superobehagligt. Tog upp detta med min barnmorska men enligt henne kan vissa ha det så. Mitt blodtryck var ju bra denna gången så det verkar inte vara ngt farligt. Man blir ju ändå orolig, det känns väldigt läskigt och som om man är stressad fast man bara tar det lugnt. Hoppas verkligen det försvinner snart.


Här är lite möbler som vi tänkt inhandla till Blixtens bebisrum. Sängen ska vi först ha inne i vårt sovrum så klart!











Hyllan med skötbord kommer stå i Blixtens rum, men vi ska också ha ett skötbord inne på toaletten så man har närhet till rinnande vatten, kan nog vara bra när man ska byta blöja! Längtar så till vi börjar inreda i rummet, men har bestämt att vi inte ska göra det fören i slutet av maj nån gång ... om jag nu kan vänta så länge!

Bilder lånade från Ikea

5 kommentarer:

Unknown sa...

Hej!!

Dessa möbler köpte vi när Tuva skulle komma. Skötbordet står på toaletten och är superbra! Sängen är också bra, och väldigt fin. Kommer att bli super hemma hos er! "Hjärtklappning" hade jag också när jag var gravid med Vilmer, det är väldigt obehagligt men tydligen inget farligt så oroa dig inte över det. Ta det bara så lugnt du kan. Jag var ju också sjukskriven sista tiden och det är hemskt att inte kunna grejja, det är ju det enda man vill göra när man ska få barn. Gör allt sakta och lugnt bara, du har ju tid på dig. KRAM!!

Anonym sa...

Hej! Vilken fin blogg du har. Ert hem e´verkligen jättefint, varmt och härligt. Läste om dina gravidkrämpor. Jag har 2 små gossar, den minste är 5 månader. Den sista graviditeten var HEMSK. Jag hade fruktansvärda sammandragningar som började väldigt tidigt, ont i magen, yrsel och obehag i bröstet. Känner igen det du beskriver me´ hjärtklappningen. Eftersom att jag hade en graviditet sedan tidigare att jämföra med var jag helt övertygad om att detta aldrig skulle gå vägen. Men den 29 oktober kom en stor rejäl Milton till världen :)Hur välmående som helst. Detta kommer att gå jättebra. Vet att det e´ svårt att ta det lugnt när man är en fixare. Men dessa månaderna e´det kroppen och Blixten som måste styra.
Stort lycka till!

Mia

Janni sa...

vilka fina saker!
ooo ja nu är det inte långt tid kvar, längtar så mycket!
hur mår du?
kram

Grodmamman sa...

Var sjukskriven de sista 10 veckorna med dottern och jag kan säga att dagarna var lååånga ibland. Tror att jag följde varenda såpa på tv under den perioden!:)
Jag har aldrig vågat göra iordning något barnrum innan barnen fötts, men med dottern tog jag fram grejorna sista månaden.
Ta hand om dig!
Kram

Maria sa...

Har också haft hjärtklappningar, mycket obehaglig känsla. Hoppas du mår bättre i övrigt.