torsdag 22 april 2010

Köket

Tusen tack för era fina kommentarer som ni lämnar med jämna mellanrum här om vårt hus och inredning. Jag blir verkligen jätteglad över era fina ord! Man tycker aldrig själv (inte jag iaf) att man har det fint, jag är väldigt självkritisk. Vi har kämpat hårt med vår renovering, både ekonomiskt och arbetsmässigt. Förändringar har gjorts och görs fortfarande. Vi har hållt på i huset sedan hösten 08 då vi köpte det. Visserligen har vi haft pauser men det har ändå (mer eller mindre) alltid pågått något. Det senaste stora projektet vi gjort är köket. Detta har pågått en längre tid och är inte riktigt klart så när som på lister, handtag och dörrfoder. Detta har stört mig länge, men det blir liksom så att man aldrig tar tag i det. Vet att det blir gjort, men nu ser det lite mörkt ut med tanke på vår situation! Handtagen har dröjt eftersom jag ej kunnat bestämma mig (typiskt mig). Listerna och dörrfodret är väl ren lathet antar jag! :/ Så för mig är det halvfärdigt även om det inte är några stora saker vi har kvar!

Sen är det den berömda väggen mellan kök och v-rum som ska bort. Detta skulle sambon och pappa börjat med denna vecka, men av förklarliga skäl dröjer även det. Ibland händer ju sådant som man inte räknat med och kan styra över, och det här var ju en sån grej! Även det projektet vet jag att blir gjort, men jag erkänner att det ibland är ett irritationsmoment för mig!

Dock har jag börjat tänka om lite. So what att det inte är riktigt klart i köket? Vi lever och mår bra (ja hyfsat iaf, ha ha) och vi VÄNTAR ETT BARN!. Så vad gör det om det tar lite tid och att vi inte proriterar renoveringen hela tiden eller framför allt NU? Vi ska bo här sååååå många år till, vi HAR tid att göra de där sakerna när tiden finns. Just nu KAN inte jag eller rättare sagt FÅR inte jag göra ett skit. Pelle KAN inte göra något. Det är bara att gilla läget och se det positiva. Vi väntar på Blixten, vi väntar på något alldeles fantastiskt. Vi har väntat så länge på att få till den där lilla bebisen och så plötsligt funkade det! Renovering, lister och dörrhandtag mm känns ganska så obetydligt när man tänker efter ...












Här är alltså bilder på köket i dess nuvarande skick! Piff och lite öppna hyllor saknas, men det kommer. Inte så lätt att få till de där extra sakerna när man knappt fått röra sig utanför dörrarna sedan mars! =/

Privata bilder

6 kommentarer:

Lindy sa...

super snyggt kök gillar vita stilrena kök! ja ni har all tid i världen att bli klara i ert hus ingen ide att stressa sig själv!

Grodmamman sa...

Snyggt ert kök är! Visst valde ni högblanka luckor? Vi ska snart börja med vårt kök och har då beställt högblanka vita luckor. Vi ska ha svarta bänkskivor och rostfria vitvaror, men vita väggar och kakel.
Det viktigaste nu är ju er lilla bebis, så det är klart att ni hinner med resten sedan!:)
Ta hand om dig!
Kram

Anonym sa...

Hej Nilla!
Nu har ni snart ert lilla knyte hos er!!
Vad fint ni har fått det i erat hus!! Måste fråga igen *vet att jag tjatar* men vilket märke är det på era tapeter i köket? de är SUPER fina! Letar själv för fullt, tycker att det är skit svårt!
Kram Jenny.

Pernilla sa...

Tack för era snälla kommentarer om köket!

Grodmamman: Nej, vi har vanliga vita, släta luckor. Applåd heter de och de är inte högblanka.

Jenny- Tapeten komme från Intrade, köpte den på Mias färg i Sölvesborg!

Kramar till er!

Zalina sa...

Skit snygg blanding mellan vitt och valnöt! Men du var har du köpt gardinerna, skulle passa bra i våra köksfönster oxå :)

Ockes Vita Villa sa...

Hej Pernilla!

Måste få lägga en kommentar på ert kök :) SUPER fint!
Vitt är såååå fräscht!
Är själv mitt uppe i en liknande renovering... från furu till vitt, ska bli otroligt skönt när det blir klart.

Kram Angelica