onsdag 14 april 2010

Vecka 26 och snart tvåsiffrigt!

Hej på er!

Besöket hos doktorn i måndags gick bra, eller hur man nu vill se på det! Bebis mår bra och det verkar även jag göra! Den främsta anledningen till att jag varit sjukskriven är att jag har haft blödningar, vet inte om jag skrivit om det tidigare, men så är det i alla fall. Detta har varit oerhört jobbigt både fysiskt men framförallt psykiskt för mig eftersom jag förknippat det med mens och missfall. Nu har vi haft sådan tur att det inte är någon fara med just mina blödningar, de senaste kontrollerna har sett bra ut och mängden har klart minskat. Så nu blev jag sjukskriven i två veckor till och sedan får jag äntligen börja jobba igen den 27/4!!! Så klart beroende på om det ser lika bra ut vid nästa kontroll och på premissen att jag börjar med halvtid. Detta känns i alla fall jättebra för mig då jag är så less på att vara hemma nu, jag vill verkligen börja jobba om det så bara är halvtid. Så nu håller vi tummarna för att det ser bra ut om två veckor!

Idag har jag varit på besök på jobbet, jättekul att träffa alla kollegor och mina elever. Längtar som en tok nu efter att få komma igång och vara social igen! Visst är det skönt att kunna vila upp sig när man är sjukskriven, men det blir så drygt när man verkligen ska VILA. Har ju inte fått anstränga mig så mycket och det ska jag helst inte göra i fortsättningen heller, men att börja jobba gör mig nog gott! Jag ska verkligen ta det lugnt, det måste jag göra. Skulle jag sedan inte orka med det eller om blödningarna skulle starta igen, ja då får man ju ta det då!

Tiden har i alla fall gått snabbt fast jag varit hemma, nu är snart Babytickern nere på tvåsiffrigt och jag har gått in i vecka 26! Man "ska" gå 280 dagar i en graviditet (varierar så klart) och jag är snart nere under hundra dagar, helt sinnes ju! Hoppas, hoppas allt går bra nu framöver också bara, vi älskar vår lilla bebbe så mycket redan! <3










Bilder på älskade magen i vecka 26!



Privata bilder

4 kommentarer:

RebeccaW sa...

Å vad fin du är! Jag mådde som bäst mellan v 20-30 ungefär, nu känner jag mig som en flodhäst. Men framförallt är jag rastlös och längtar efter bebisen! Hoppas du kan börja jobba igen som planerat och att blödningarna försvinner, förstår att det är hemskt...

Janni sa...

tack så mycket! desamma till dig!! ja solade också bara magen en liten stund!! :)

hur mår du nu?
kramar

Grodmamman sa...

Hade mycket blödningar i början av sonens graviditet, så jag vet precis hur du känner dig. Hoppas verkligen att det slutar nu och att du kan börja jobba lite igen!:)
Kram

Janni sa...

tack så mycket, ja är sååå svag för alla bebiskläder det är helt sjukt, hihi!!
helgen blir lugn, själv då?
kram