tisdag 20 april 2010

Home!

Nu är jag hemma! Kanske inte ska skriva " äntligen", var ju trots allt bara borta två nätter, finns ju de som har det mycket värre!

I morse på ronden så fick jag träffa en ny läkare, barnöverläkaren i Karlskrona. Tydligen väldigt kompetent och en av de bästa i landet! Honom ska man tydligen lita på! ;) Han frågade om blödningarna och jag berättade att de avtagit och nu endast var färgade spottings. Han tyckte ändå att vi skulle göra ett ultraljud och ev. behålla mig ännu en dag. Usch, blev lika besviken idag även om jag ställt in mig på att stanna. Tyckte det var så orättvist att jag blivit "lovad" att få åka hem om inget förvärrats, de sa helt olika saker de där läkarna. Odlingen skulle jag antagligen få svar på imorn.

Grät en skvätt, hormonerna skyller jag på där, och pratade med världens mest underbara barnmorska vid namn Cecilia. Cia, som hon kallades, sa de rätta sakerna och fick mig på bättre humör. Allt är så jobbigt psykiskt i denna situationen så det var superskönt att få prata med någon som faktiskt förstod. Ultraljud gjordes, ej vaginalt denna gång. Allt såg superbra ut även denna gång! Lilla Blixten väger i dagsläget 970 gram, alltså snart ett kilo! Fanns inget att anmärka på, jag blev så lättad att det inte går att beskriva! Om jag lovade läkaren att lägga mig i soffan/ sängen direkt när jag kom hem så fick jag lov att åka. Och det är precis vad jag gjort! Somnade i sängen och har sovit i princip hela eftermiddagen, så skönt! Så från och med ny är det ryggläge i tre veckor som gäller. Inga större ansträngningar, får inte ens bära matkassar! Vila, Vila är de bästa receptet just nu. Tråkigt så klart, men jag gör ALLT för vår lilla skatt!

TACK så hemskt mycket för era värmande kommentarer!



I söndagskväll vid kvart i nio då den första CTG-kurvan kördes. Skulle trycka på en knapp varje gång jag kände fosterrörelser.







Beslut tog att vi skulle få stanna och vi inkvarterades på rum 10 på förlossningen.



Inget lyxrum men vi hade iaf teve och DVD!



Nytt CTG kördes dagen efter. Såg bra ut!




Det viktigaste! Inredningstidningar, godis, dricka och handkräm! Blev supertorr av sjukhustvålen och handspriten.

Datorn fick också följa med Pelle när han kom igårkväll. Vi skulle ju lyssna på bortamatchen mellan Häcken-MAIF, mycket viktigt! =)





Privata bilder

2 kommentarer:

Maria sa...

Vad skönt att du har fått komma hem. Vet nästan hur du känner dig. Jag blev ju som sagt sjukskriven i vecka 34. Fick vara hemma i 7 veckor. Trodde de första veckorna att jag skulle klättra upp för väggarna. Fick inte heller anstränga mig, mest liggandes i sängen och se på tv & surfa på datorn. Fick knappt gå ut & gå..pga högt blodtryck. Så det är bara att lyssna på läkaren & vila. För jag kan säga att när barnet är fött så blir det inget vilande mer :P tihi Så passa på bara!

//Maria

Johanna sa...

Härligt att det gick bra!

o DVD på en sjuksal låter väl ändå ganska lyxigt ;)

Fina bilder på huset du har!