onsdag 7 april 2010

Barnmorskebesök och arbetsnamn

Hej! Nu har jag gått in i vecka 25, helt sjukt!! Snabbt går det! Denna onsdag har bjussat på underbart väder! Satt en lång stund i förmiddags på vår innegård och bara njöt medans "Blixten" busade runt i magen. Ja, vi har alltså valt ett arbetsnamn på vårt kommande barn, och valet föll alltså på Blixten. Innan har den kallats Plutten, Bebis, Pyret mm, men nu känns det som att det är en liten Blixten där inne. För övrigt kom namnet från min fina vän Lisas son Love, som bestämt tyckte att bebisen i min mage minsann skulle heta Blixten när h*n kom ut! Goa unge!

Idag har jag varit hos barnmorskan och fått lyssna på Blixtens hjärtljud. De tickade på bra, 140 slag/minut. Förra gången låg de på 144 slag/minut så det verkar ligga där runt 140 slag. Mätte också mitt SF-mått, tog blodtryck och vägde mig. Alltid lika intressant att se hur mycket vågen visar och idag visade det att jag gått upp en del sen förra besöket för drygt två veckor sedan. Det känns även att jag är tyngre nu, magen har vuxit i raketfart den senaste veckan. Fick även en tid för glukosbelastning, något som tydligen inte ska vara någon särskilt trevlig upplevelse, men det ska väl gå det med!

Hoppas på fint väder imorgon också så man kan sitta ute och njuta lite, ska hålla tummarna!








Två bilder från i söndags, hann inte ta några bilder idag!

3 kommentarer:

Grodmamman sa...

Skönt när allt är bra!:)
Här tyckte sonen att hans syskon skulle heta Lennart!:) Tur att det blev en tjej, så vi slapp att diskutera namnvalet med honom.
Kram

Maria sa...

vilken fin tröja, vart har du köpte den?

Pernilla sa...

Ha ha, Lennart var ju klockarent! =)

Tröjan är köpt på MQ, fick den i julklapp av sambon!