tisdag 27 april 2010

3 månader

Idag är det på dagen tre månader till lill-Blixtens BF-datum. Tre månader eller 12 veckor, känns faktiskt inte så länge! Kan ju komma tidigare eller senare också, vi hoppas på någon vecka tidigare men absolut inte nu! Ska bakas ett bra tag till i maggen! =)

Igår var jag hos doktorn på kontroll. Tappen vart (precis som innan) oförändrad, skönt! Dock såg han ju att det fanns blödning (ej färsk). Stör mig på att de inte kan säga var den kommer ifrån eller varför man har den!! Så frustrerande! Nu är jag sjukskriven fram till 17 maj, och jag kommer inte kunna börja arbeta igen trodde doktorn. Hade väl redan ställt in mig på det så det kom inte som någon överraskning precis. Meddelade min arbetsgivare igår så nu ska jag förmodligen inte jobba på 1,5 år ungefär, skumt! Får ta dagarna som de kommer nu framöver, inget att göra ngt åt att det blivit såhär. Doktorn menade dock att jag inte behövde ligga i sängen hela dagarna med tanke på att jag inte är öppen eller att tappen är påverkad. Fick så klart röra mig i hemmet och även utanför om jag tog det luuuugnt. Men om det ökade minsta lilla (blödningarna, smärtan) så skulle jag vara uppmärksam. Uppmärksam är jag kan jag meddela, varje toa-besök är ju rena rama rysaren här hemma! ;/ Inget går mig förbi!


Skönt dock att man med gott samvete kan röra på sig lite så jag slipper ligga ner HELA TIDEN. Dock skulle jag prioritera vila framför allt annat, så det är bara att lyda.



För övrigt så kommer det antagligen att hända lite nytt på husfronten här hemma denna veckan. Hoppas det iaf! Uppdaterar naturligtvis om vad det är! =)









Sista magbilderna på mig i vecka 27. Nu går vi in i en ny vecka igen, nummer 28 i ordningen! =) Tänk att det faktiskt känns som man nyss var i vecka 12, tiden går verkligen fort! Och för er som undrar så vet vi inte könet på Blixten. Vårt arbetsnamn låter kanske som ett smeknamn på en pojk, men vi vet alltså inte om det blir en pojk eller inte! Blixten heter bebisen fram tills den kommer ut, pojk eller flicka spelar ingen roll! =)


Privata bilder

5 kommentarer:

Grodmamman sa...

Känner igen det där med toabesöken. Jag vågade knappt gå dit periodvis!:)
Skönt att det inte hänt något mer utan att du får röra dig lite mer. Ta det dock lugnt ändå, så riskerar du ju inte att det händer något.
Ta hand om dig!
Kram

Pernilla sa...

Tack för omtanken, den värmer! =)

Anonym sa...

Hej:) kikar in hos dig fin blogg och grattis till liten i magen :)
Är i vecka 27 går in i 28 till helgen så vi är nästan lika långt.. Vore kul och fälja andra i deras graviditeter. Om du vill kan du adda min msn eller skriva tillbaka en kommentar till min sambos blogg :) jag har ingen blogg tyvärr. Kram Emma
P.s Min msn thetruelife@live.se
www.pappatobbe.blogg.se D.s

zalina sa...

Tänker mycket på dig och bebisen. Har haft ett missfall tidigare vart gravid väldigt snabbt efter missfallet som tur var. Känner igen mig lite i din oro. Nu då jag vart gravid igen var det en fasa att gå på toaletten då jag hela tiden inbildade mig att det skulle vara en sjö av blod i trosorna men idag är jag i v 25 och har sluppigt blödningar på länge. Hade nån liten röd/brun blödning i början av graviditeten men det var ingen fara.

Hoppas att allt går vägen för er! Och ni har ett fantastiskt fint hus :) Kram

Lindy sa...

Snygg kofta var har du köpt den?