torsdag 5 augusti 2010

Obeskrivlig kärlek

Hej på er alla och tusen, åter tusen tack för alla era fina kommentarer och lyckönskningar här på bloggen, i verkligheten och på facebook! Värmer så mycket och betyder ännu mer!

Nu är vi hemma med vår lille skatt, kom hem i tisdags kväll. Allt känns fortfarande så overkligt och fantastiskt, tänk att vi har vår lille Elliot hos oss nu! Kan liksom inte fatta att för några dagar sedan låg han inne i min mage och nu är han här, helt perfekt! En människa som jag och Pelle skapat, det är så ofattbart stort att det inte ens går att ta in.

Vi kan sitta i timmar och bara titta på honom och förundras över hur allt sitter på plats, att han är så fulländad. Vår lille skatt, som vi älskar honom. Skulle göra vad som helst för denna lilla människa. Det är verkligen sant som man säger att man inte kan förklara kärleken till sitt barn, den är verkligen obeskrivlig!

Dagarna går fort och några rutiner finns inte, vi går efter Elliot, han bestämmer. Han sover och äter och är en mycket snäll liten kille. Han äter en hel del på natten, så många timmars sömn blir det inte för oss men det försöker vi ta igen på dagen sen. Försöker passa på att sova när han gör det. Besök har vi haft alla dagar sedan vi kom hem. Jag var lite kluven till det innan, men så klart vill man ju att alla nära och kära ska få träffa vår skatt. Dock har det blivit lite mycket nu igår och idag så imorgon och till helgen vill vi bara vara själva och mysa, det är så viktigt för oss och även för Elliot. Vi måste få tid att lära känna varandra och alla kommer få träffa honom i sinom tid!

Distriktsköterskan har varit här idag och vägt honom, han väger nu 3920 gram. När han föddes vägde han 4160 g och när vi lämnade BB 3835 g. Det betyder alltså att han har ökat sen vi kom hem vilket känns superbra, då vet jag att min mat göder honom! ;)

Nej, nu ska jag lägga mig bredvid vår son som sover och själv försöka vila lite! Vi hörs! =)


Här sover vår skatt! Vi har den både nere och i sovrummet.






Jag igår, 3 dagar efter förlossningen.



Finast i världen



På väg hem!




Privata bilder

12 kommentarer:

Unknown sa...

Helt underbar liten pojke. Grattis igen!kram

Anonym sa...

Neej, lägg inte ut såna där söta gosiga bilder på Elliot..det sög till i mamma-tarmen och hjärtat blev alldeles varmt. Och jag och maken har ju stoppat produktionen av söta små bäbisar (snyft) men jag ser fram emot att bli mormor om sisådär tjugo år..
(Elliot är ju helt underbart sööt, Grattis!!)

Anonym sa...

Stort grattis till den vackra lilla krabaten. Fint namn också ;o) Kan tänka mig att ni är världens stoltaste och gladaste föräldrar just nu. Njut varje sekund, för plötsligt är dem stora.

Kram Elin Ringberg m fam

Anonym sa...

Grattis igen Pernilla, han e såå söööt!

/Pamela

Hanna sa...

Grattis! Så otroligt fin han är :)

Anonym sa...

Vilken lycka Nilla! Å va mysigt ni har de, längtar efter att få gosa med honom ;)Hoppas att vi hittar en tid som passar nästa vecka =)Ha det jättebra o precis som du skriver så tycker jag att Elliot ska sätta rutinerna...hehe NJUT!!!
KRAMAR Carro

Sara sa...

Vilken ljuvlig liten son. Stort grattis!

/sara

Melanie sa...

Härligt att ni mår bra allihopa, vad han är fin! Det gjorde ni bra:) KRAM!

Grodmamman sa...

Grattis igen till er söte son!:)
Låter så härligt att bara leva i nuet och låta honom bestämma. Fast efter en tid är det ganska skönt med lite rutiner också, men glöm inte att njuta av den här tiden!
Kram

Louise - kvinnlig målare & mamma till hampus. sa...

Vilken söting! Grattis till er än en gång... Rutinerna kommer med tiden, runt ca 1 månad. /louise

MDB sa...

Läste först nu att han kommit! Stort grattis! Vad fin han är.

SOFIE sa...

Åh vilken lycka gumman!! =) Gud så fin han är! Massa bamsekramar!!