tisdag 31 augusti 2010

Fyra veckor!

Tiden går så himla fort! I söndags blev vår lille älskling fyra veckor gammal, alltså en hel månad! Fattar inte var tiden tagit vägen, vi lever fortfarande i bebisbubblan och tar allt som det kommer. Nu när Pelle jobbar får jag och Elliot rå om oss själva och hitta på saker. Blir en hel del mys, promenader och lite shopping och annat. Dock inga större utsvävningar, jag tycker fortfarande det är lite läskigt att åka iväg själv med honom, men vi provar oss fram sakta men säkert!

Nätterna är helt ok, han sover 3-5 timmar, äter och somnar sedan om igen och sover 2-3 timmar. Ändå är man själv helt slut, konsigt! Äter gör han väldigt ofta, är ett riktigt matvrak!! I torsdags vägde han 4700 gram, så han ökar stadigt i vikt, jätteskönt! Märks att han blir tyngre nu också när man bär honom! Guldklimpen!

Så nu när han är en månad så kan han;
- fästa blicken
- följa med blicken
- hålla upp huvudet kortare stunder, han är väldigt stadig i nacken
- ligga på mage och lyfta upp huvudet kortare stunder
- ha ögonkontakt och le lite grann, har hänt ett par gånger
- är väldigt aktiv med armar och ben och sprattlar som en liten fisk!


Vår duktige prins! Nu ska vi snart bege oss ut på en långrunda i det härliga vädret!


Mina två älsklingar!


En glad liten fis!


Redo för en biltur!


Såhär älskar han att ligga med benen när han ammar!



Privata bilder

8 kommentarer:

zalina sa...

Vilken sötnos! Visst är det fantastiskt att vara mamma??!!

Han har likadana strumpor som min lilleskutt fast hon har ju sålart rosa/vit randiga :)

Kram

therese sa...

vilken sötnos han är.
och håller med föregående person,visst e det fantastiskt o vara mamma :)
och det som du skrev med att det e läskigt o göra för mycket med dom själv,det känner jag så väl igen,jag var likadan med både sonen o dottern..men man vänjer sig sen när man har fått mer rutiner o så,man får låta det ta den tid det tar.
och min dotter har med likadana strumpar,fast då i vit o rosa :)

Grodmamman sa...

Söt han är!
Ju mer du lär känna honom och blir säkrare i din mammaroll, ju längre utflykter kommer du att våga att göra. Det tar ju lite tid innan man lärt känna sin lilla bebis!:)
Jag var också helt slut i början med vår dotter. Då sov hon ändå från ca 22 till 07 med en snabb amning på natten bara. Det blir bättre!:)
Kram

Anonym sa...

Gud vad han är söt & fin Pernilla! Kram Jossa

Louise- kvinnlig målare och mamma till Hampus sa...

va härligt... Har själv en sådan där body med stjärnor, super söta. Gillar fortfarande inte riktigt det där med att åka iväg med sonen själv heller. Men ibland e man så tvungen. Och ibland behöver man komma ut iväg med.
Jobbigaste för mig e att Hampus hatar åka vagn på köpcentrum... han vill gärna att det skumper lite. =( Hoppas allt e b ra med er./ Louise

Anonym sa...

Blir alldeles tårögd, så fin han är eran lille prins..njuuut, dom växer snabbt dom där..

Anonym sa...

Vad bra att det går bra med lillen! Han är så söt! Jag skulle gärna vilja veta var du köpt bh:n du har på bilderna ni tog med magen? Tycker den ser jätteskön ut :)
Kram/Pamela

Mahlin sa...

Hej på Er,
Kände att jag var tvungen att skriva en liten kommentar.
Vilket sammanträffande!!!
Vår son heter oxå Ellioth, föddes 13 juli i år. Efter 6 års kämpande med flertalet IVF-försök och adoptionsutredning blev vi så helt plötsligt spontant gravida i höstas.
Livet som nybliven mamma är helt underbart. Även om jag ibland har svårt att greppa att det är VÅR son som ligger i famnen.

Stort grattis till Er alla tre från oss tre.
Kram Mahlin