söndag 15 augusti 2010

Två veckor!

Helt sjukt vad tiden springer iväg, idag blir vårt lilla hjärta två hela veckor! Alltså två veckor sedan man satt där med dundervärkar och andades som en tok, ha ha! Kan skratta lite åt vissa saker nu i efterhand i samband med förlossningen, men när man väl var i det så vart det inte lika kul! Ska försöka få tid till att knåpa ihop hela storyn, bara det att tid finns det inte så mycket av just nu! ;)

Lille Elliot tar upp all vår tid, kunde aldrig föreställa mig att det skulle vara såhär att ta hand om en bebis, man har verkligen noll tid till annat! Men det är så mysigt och han är världens underbaraste lille bebis! BVC sköterskan skröt med honom i torsdags att han redan följer med blicken och är väldigt "med". Han fokuserar blicken och riktigt tittar på alla som håller i honom eller kommer nära. Likadant om man tar en skallra så följer han den med blicken och man ser hur han lyssnar till ljudet. Vår duktige lille prins! =) Man blir stolt mamma vill jag lova! Han älskar även att åka i sin vagn, brukar ofta somna då, likaså i bilstolen när vi kör bil.

Nätterna har varit helt ok nu en period. Vi brukar gå upp och lägga oss vid halv elva tiden. Då ammar jag honom först sedan somnar han mellan oss i sitt "sov-nest". Och nu har han alltså sovit mellan typ 23:30 - 4-5:00, helt ok enligt mig! =) När han då ätit blir han lite kinkigare och vill gärna somna hos mig, vilket han då får nu när han är så liten. Vi ska ta hem en spjälsäng istället nu och försöka få honom att sova i den på natten istället. Vaggan fungerar tyvärr inte så bra i sovrummet då den är i vägen. Den fungerar mycket bättre på dagen när han sover i vardagsrummet, som just nu! =)

Har fått köpa Sempers magdroppar då jag märkt att han får magknip när han äter. Han är väldigt glupsk och otålig och äter väldigt fort som resulterar i att han sväljer en hel del luft. Tycker dock att det har blivit lite bättre med magen sedan vi började med dropparna, så jag hoppas det inte blir värre! Mat får han i alla fall, vid besöket på BVC i torsdags vägde han 4020 och hade ökat med 100 gram.

Nej, nu har jag inte tid att sitta här, måste passa på att fixa lite när lilleman sover, min mormor och morfar kommer snart på fika. Imorgon börjar Pelle jobba igen, kommer kännas konstigt då vi två blir ensamma och jag måste klara allt själv. Men det ska nog bli bra det med!




4 kommentarer:

Grodmamman sa...

Njut, för tiden går verkligen fort!:)
Klart att du kommer att klara av allt själv också, men det är klart att det är skönt att vara två hemma. Det är ju svårt att föreställa sig innan hur det blir när bebisen väl är där.
Ser så mysigt ut på första bilden!:)
Kram

zalina sa...

Tack, Elliot är väldigt söt han med. Du har ett likadant linne som mig, väldigt praktiskt nu när man ammar, eller hur? :)

Kram Z

Louise - kvinnlig målare & mamma till Hampus sa...

Även om första tiden kan kännas jobbig så njut, de växer som ogräs sen...=) Märker det på Hampus, i morgon är han redan 2 månader och närmar sig 6 kg sträcket. =) Grattis än en gång, Elliot e jättesöt./lis

Kajsa sa...

gud, vilken liten sötis!