tisdag 3 augusti 2010

Vårt mirakel!

ÄNTLIGEN! Det var som jag trodde och misstänkte i söndags morse. Klockan 18:12 samma kväll (1/8-2010) föddes vår lille gosse Elliot, 4160 gram och 51 cm lång. Älskade barn! Allt gick jättebra och det var en enormt stor upplevelse. Det gick snabbt och utan några komplikationer, men det dröjer nog ett tag tills jag är beredd att säga att jag vill göra om det! Men det spelar ingen roll, för nu är vår älskade gosse här. Vi kan inte sluta att titta på honom och förundras över att han är VÅR! Just nu ligger han på Pelles bröst och sover, min älskade lilla familj. Vi är fortfarande kvar på BB men ska åka hem ikväll efter PKU-testet. Längtar så efter att vi får åka HEM tillsammans, jag Pelle och lille Elliot, min familj! =) =)

25 kommentarer:

Pernilla sa...

Stort grattis till er.

Anonym sa...

Grattis! Man glömmer det jobbiga så snabbt, snart vill du göra om det! :D

Tessa - gravid. sa...

Grattis grattis grattis!! Lycka till nu med er nya lilla medlem i familjen! Kramar♥

Maria sa...

Ett stort grattis. Visst är det meningen med livet :)

Malin sa...

GRATTIS :-) Äntligen, vad kul! Stort grattis. Vad kul att det blev den 1/8, på min sambos och min årsdag plus att vi i söndags faktiskt förlovade oss på den dagen :-)

Emma W sa...

Åhhh gumman, jag blir tårögd :) såå härligt att han äntligen är är efter allt ni gått igenom. Jag längtar tills jag får träffa lilla familjen!

kramar i massor
//EW

Grodmamman sa...

Stort grattis till er Elliot!:)
Kramar

Melanie sa...

Vad glad jag är för eran skull, stort grattis!! Skönt att allting gick så bra, vet ju att du var väldigt nervös och orolig.
Själv så har jag fortfarande inte fått min flicka, inne på dag 10 över tiden imorgon. SEEEGT! :)
Ta hand om er och njut av första tiden tillsammans, stor kram!!

Josefine sa...

Stort grattis till er! =)

Anonym sa...

Grattis till sonen. Nu börjar ett stort, härligt äventyr! Lycka till!

Unknown sa...

GRATTIS Pernilla!! Vad skönt att allt gick midigt och bra. Han är så söt, såg honom på webbisar!! Vilket underverk! Stor kram till hela familjen!

/Lina

SOFIE sa...

Åhhh vilken lycka gumman!!! <3 Stort grattis till er!!! Vad härligt att höra att allt gick bra! Grattis grattis till en underbar liten Elliot! <3 Åhh nu får ni mysa för fullt!! Massa bamsekramar!!

Vitt för själen sa...

Stort grattis!!
Nu ska ni njuta av varandra..må allra bäst. /Sophia

maddiis sa...

Stort grattis till er! Skönt att allt gick bra. =) Såg honom på Webbisar, och han är verkligen en pärla!

Kram, Madde

Cattis sa...

GRATTIS till lilla Elliot!

Kjamis Cattis

Lis - Kvinnlig målare & mamma till Hampus sa...

Äntligen!!! Stort grattis till den nya familjemedlemmen. Ännu en 2010gosse, va skoj.=) Lycka till./lis

Johanna sa...

Stort grattis! :)

Janni sa...

Oooo STORT grattis till er lille gosse!! skönt att allt gick bra!! ska bli såå roligt att se bild på honom! kramar

Anonym sa...

Nu har jag följt din blogg en tid, våndats har jag gjort när du mått pyton och nu när jag läser att du (ni) äntligen fått eran lilla Elliot så känner jag lycka..(lustigt vi känner ju inte ens varandra)
Njut i stora drag och ta vara på varje uns av den här tiden, den går inte i repris..
Håller med andra som skrivit snart vill du göra om det..för mig tog det ett år sedan var jag tillbaka hos barnmorskan igen för inskrivning,jag som aldrig skulle göra om det..ångrar det aldrig..barn är LIVET!! Kram

Marlene sa...

Grattis och lycka till med den nya familjemedlemmen!

Sofia sa...

Grattis till erat mirakel!! Lycka till och vad skönt att allt gick bra :) Själv längtar jag bara ännu mer nu tills vår son , beräknad om tre veckor, är här!!

Carro sa...

Men vad roligt! Stort GRATTIS!
Lycka till det kommer att gå fint och vad skönt att få komma hem :-)

Det har varit en lång väntan men nu är han här! :-)

Jennie sa...

Stort grattis Pernilla och Pelle! och välkommen till världen lille Elliot! Du har varit så duktig Pernilla som har kämpat och längtat efter din lille kille och nu är han äntligen här så fin och rund om kinderna! Har haft koll på webbisarna den senaste tiden! Önskar er allt gott!
Kramar! Din jobbarkompis Jennie

Lindy sa...

stort grattis skönt att allt gick bra!

Anna Nilsson sa...

Grattis grattis grattis till er lille elliot! va härligt!!!
Jag gissade väl på en pojke?! ;)

Ta nu hand om er lilla familj!!