måndag 9 augusti 2010

Vårt nya liv!

Hej på er! Ett tag sen jag skrev här nu men tiden finns helt enkelt inte, vi är så upptagna av vår lille Elliot! Har inte lust eller tid att sitta så mycket på datorn, men tänkte passa på att uppdatera lite nu när lilleman sover.

Igår blev han en vecka, vår skatt! Ja, kan bara konstatera att vi fått ett helt nytt liv som numera kretsar kring vårt lilla mirakel! Kan fortfarande inte fatta att han är vår, att vi gjort honom, vår prins! Han är så fin så fin, det finaste jag har. Dagarna går i rasande fart och fortfarande finns naturligtvis inte några rutiner. Sovit riktigt har jag inte gjort sedan han föddes, men ändå är jag inte sådär vansinnigt trött....ännu! =) Är väl hög på hormoner eller nåt, för de sprutar i alla fall här hemma. Kan börja störtböla för ingenting och i nästa sekund vara så lycklig att jag börjar böla för det! Ha ha, värre än i början av graviditeten. Elliot är en snäll kille, skriker i princip mest när han är hungrig eller för trött. Han sover som mest på dagen, den enda nackdelen, och äter mycket och är vaken en del på natten. Men hoppas han vänder på detta så småningom, just nu får det vara så även om jag ska erkänna att det kan vara lite jobbigt ibland att bara sitta och amma, amma, amma på natten och ändå vill han bara ha mer och mer. Ska till BVC på torsdag så det ska bli spännande att se om han gått upp ngt, men det tror jag som han äter! Vårt lilla matvrak!

Vi har varit ute på rundor med barnvagnen, tre rundor har det hunnit bli och det verkar som han älskar att åka vagn eftersom han i stort sett sover hela promenaden. Så det ska jag försöka göra till en vana, att ta mig ut på morgonen med honom varje dag. Så mysigt är det! Idag var hela lilla familjen ute och gick runt Hällevik, var säkert ute över en timme, härligt med frisk luft. Jag börjar kunna röra mig mer och mer i alla fall utan att det gör för ont, men fortfarande kan jag känna av fogarna och ryggen är inte helt ok. Dock ska jag inte klaga, kände mig ganska så pigg och fräsch hyfsat snabbt efter förlossningen. Och apropå den så ska jag försöka knåpa ner förlossningsberättelsen också så småningom. Vet själv att jag gillade att läsa andras inför min egen, så därför tänkte jag dela med mig av vår!

Nej, nu vaknar lilleman så det är dags för mig att gå! =)







Jag igår, en vecka efter.

Privata bilder

9 kommentarer:

Emma sa...

Fina fina Nilla och fina fina Elliot! Så kul att få se bilder på er. Fortsätt mysa så mycket ni kan, blogga kan du göra sen när han är större. puss o kram

Brunkullan sa...

Grattis till er fina Elliot:) Så skönt att allt gick så bra, med förlossning och allt.

Lycka till nu, och bloggen behöver du inte skriva på mer än när du känner och har en stund över. Det tar ju ett tag att komma in i vanor och ork igen:)

Kram Susanne

Grodmamman sa...

Klart att du ska lägga tiden på Elliot och inte på bloggen!:) Uppdatera när du vill och hinner.
Vilken skillnad det är på dig redan, bara efter en vecka!
Kram

Vitt för själen sa...

Så söt prins :)

SOFIE sa...

Åhh vilken gobit! Tänk att jag kommer ha en sån där liten mysig en sen! Längtar! =) <3 Massa kramar!!

Hanna sa...

Han är så fin! Längtar nu om möjligt ännu mer efter våran lilla 23:a :) Bloggen får vänta, nu är Elliott prio ett och det har vi allihop full förståelse för :)

Anonym sa...

Grattis till din lilla skatt! Det finns inget vackrare än att se sitt lilla knyte äta så passa på att njuta och ligga och studera honom när han äter så mycket, snart kommer han ha fullt upp med omvärlden istället :0)

All lyckönskning till er nya familjemedlem

Kraam

Caroline sa...

Jag som inte varit så aktiv här ute tror inte jag har gratulerat er - STORT GRATTIS!!! :D

Lycka till med familjelivet och vad skönt att förlossningen är över och du kan njuta av en liten go bebis! :) Stor kram

Jenny sa...

Har precis läst om ert äventyr fram till förlossningen.Skönt att det är över och att allt gick bra! Kul att träffa dig på jazzen! Och jag glömde att säga att han var mycket söt, er Blixt.
Kram J.