söndag 1 augusti 2010

Kanske ...?

En liten lägesrapport från oss. I förrgår släppte slemproppen. Och om jag någonsin funderat på hur man märker att det är just den så kan jag säga att det kommer jag aldrig att fundera över igen. Kan bara säga att DET märker man! Som en stor manet! Ursäkta ...

Igår under dagen tilltog sammandragningarna och igårkväll kom första värken. Har kommit oregelbundet hela natten och jag har kunnat sova emellan, tack och lov. Men nu går det inte längre så jag fick gå upp. De är fortfarande oregelbundna men kommer MYCKET oftare nu och har ökat en aning i intensitet. Hoppas, hoppas det är på G nu. Orkar inte sitta här mera nu men nu vet ni läget iaf!



Håll tummarna!
Kram från mig!

19 kommentarer:

zalina | gravid i vecka 38 | sa...

Lycka till Pernilla!!!! Jag ska hålla tummarna för dig!

Kramiiiiiiis

Greengal sa...

Lycka till!

Tessa - gravid. sa...

VAD SPÄNNANDE!! Lycka till :D

Moa sa...

Åh, spännande, snart har ni er Blixt hos er! Lycka till!!

SOFIE sa...

Åhhh så spännande!!! Lycka till nu gumman!! =) <3 Massa bamse kramar!!

Grodmamman sa...

Vad spännande! Håller tummarna för att ni snart sitter där med är lilla bebis!:) Lycka till!
Kramar

Melanie sa...

Äntligen! Här händer inget alls dessvärre, så din bebis kommer nog innan min:-) Lycka till! Kram

Emma sa...

Hejsan!
Tack för din fina kommentar & för att du kikade in hos mig :)

Ser att du kanske inte behöver vänta länge till på din lilla plutt i magen :) Va härligt.
Själv har jag gått över 5 dagar idag och inget verkar hända.. tyvärr :(

Måste säga att ni ser ut att ha ett riktigt fint hus :)

Kram

Lis sa...

Va spännande! Lycka till, håller tummen för en bebis snart!!

Vitt för själen sa...

Å va kul..rös när jag läste. Er Blixt kanske är ute nu?

Tänk- nu har du nått slutet. Du är i mål!

Önskar er all lycka /kram Sophia

Janni sa...

håller tummarna!! lycka till!! snart kommer det bästa som finns till dig!

therese sa...

såg sonen på sjukhusets hemsida.
ett jättestort grattis till sötnosen

Lina sa...

Har följt din blogg ett tag och väntat på att "blixten" ska titta ut och äntligen e han här! Grattis!!

Mvh Lina

Anonym sa...

Japp vad var det jag "sa"..innan Måndag är du morsa..eller??

Anonym sa...

Stort Grattis till er Elliot. Fint namn. Kram

Anonym sa...

Grattis till Elliot!!! Kram från Malin

Anonym sa...

Grattis till er fina lille kille. =)

Maria sa...

Grattis till lille gossen!

Du ser... de kommer ALLTID ut förr eller senare:)

Kramar

Maria

Moa sa...

Åh, glada nyheter sprids fort! Förstår att det kommit en liten pojk! Stort grattis!