torsdag 9 september 2010

Tapetfunderingar

Vi tänkte snart ta itu med att inreda Elliots rum så smått. Vet precis hur vi vill ha det så det är snart dags att sätta igång. Blir en sväng till Ikea också för att inhandla lite hyllor och dylikt som jag tänkt sätta upp i hans rum där han kan ha lite foto, böcker och annat som han fått. Det närmar sig även för dop så förhoppningsvis får han lite mer att sätta på hyllorna! ;)

Har iaf nästan hundra bestämt vilken tapet han ska ha som fondvägg. Kommer från Sandberg tapeter och heter "Kaspar". Fastande direkt för den när jag såg den. Dock finns det en annan också som är fin, "Kaj" heter den. Men tror nog det lutar mer åt den förstnämnda! Har också lite funderingar angående väggord som han ska ha på väggen. Tror jag hittat ett som kan bli perfekt!


"Kaspar"




"Kaj"




Båda är gulliga men vilken är egentligen finast??



Väggordet som vi funderar på att ha på väggen i hans rum!




Bilder lånade från Tapetorama och My first room

13 kommentarer:

therese sa...

båda e jättefina.men den sista tapeten var mer min smak,och sen "passar"den ju lite med att ni även bor vid havet :)
men som sagt båda e fina
hoppas ni kommer fram till något
therese

Emma W sa...

Jag röstar på "kaj" den passar ju perfekt i Hällevik ;)

Hoppas ni mår bra alla!

kramar

Anonym sa...

Kaj är helt klart finast. Den första är lite "mesig" i färgvalet. Kram och Lycka till!

Louise - Kvinnlig målare & mamma till Hampus sa...

fina både två...=)

SOFIE sa...

Åhhh vad mysigt!! =) Båda var jätte söta, men jag fastnade nog för den första lite mer ;) men som sagt, båda vad supersöta!

Helena sa...

Fina båda två tycker jag!!
Riktigt kul att jag äntligen fick se lille Elliot "live" häromdagen. Konstigt att man inte stöter på varandra oftare än vad man gör i en sådan liten by.
Ja skall se till att Jocke tar tag och bestämmer en dag med Pelle så vi får komma och gosa lite med honom... och så hämta resväskan oxå! ;o)
Kram på er och ha en mysig fredag!

Grodmamman sa...

Jag gillade "Kaspar" mest!:)
Fint väggord också! Kul att få inreda ett barnrum från grunden! Våra barn är så stora, så de vill vara med och bestämma själva också.
Kram

Moa sa...

Jag röstar på Kaj!

Fru Puff sa...

En röst på Kaspar! Även om båda är fina

Anonym sa...

Jag tror jag ångrar min röst till "Kaspar". Den är mer behaglig för ögat, tror inte man tröttnar lika lätt på den, inte så "blarrig" liksom.

Josse sa...

Jag röstar för "kaspar", fracken är hemklickad från någonstans som jag inte minns namnet på då den för det tillfället var slut på babyshop.se men den ska nog finnas där nu, annars googla på little tiny suite så får du fram var den finns. Finns i två storlekar den minsta 0-3 månader är typ som en 62:a.

Anna sa...

Den översta och texten tycke jag skulle bli jätte bra:)

Linnea sa...

Kaj tycker jag ni borde ta! Passar ju perfekt i Hällevik.
Men sen det där med väggord, jag tycker att antigen har ni fondtapeten eller väggord, känns som kaka på kaka annars. Men ni får göra om ni vill ;)