torsdag 13 november 2014

Jodå, det blir en korg!

God eftermiddag! Denna torsdag vräker regnet ner utanför och det känns allmänt kallt och grått. Ingen ute-dag precis så jag och Elton har precis haft en dejt med dammsugaren. Elton har hängt i Babybjörnen och pekat var dammtussarna finns medan jag har svettats och svurit. Ja, det är inte lätt att komma åt i hörnen med en stor bebis på magen. Nästan som när man var gravid! ;-) Elton är livrädd för dammsugaren när han ligger på golvet men hänger han i selen funkar det fint. Dock inte lika fint för min rygg, sören vad tung han börjar bli!

Ikväll vankas det glöggmys med gotte hemma hos mig med tjejerna i gänget så jag kände mig nästan tvungen att ta bort de värsta dammtussarna. Vill ju inte att de inte ska tro att jag är supermom liksom. ;) Jo, vi ska alltså tjuvstarta julen lite, som jag längtar!

Förresten denna jul blir det en julgran i en korg hemma hos Thörnbergs. Jodå, det kommer det att bli! Har velat ha det tidigare jular men alltid blivit nerröstad och dumförklarad av mannen i huset. Hur ska man kunna vattna, har varit hans största huvudbry. Denna jul kommer det alltså ske. Jag har kommit på ett bra sätt där det går att vattna lätt. Vet att Pelle kommer skaka på huvudet när han läser detta men jag kommer inte ge mig! Korgen it is, basta!


Bilder från instagram. Sååå fint!



Inga kommentarer: