onsdag 5 november 2014

Update

God kväll! Enda tiden på dagen som jag har tid att knåpa ihop några intellektuella rader här är efter 22. Då sover båda barnen ( nåja, ikväll har det varit ett jäkla spring här upp och ner för nappinstoppning på lillebror) och de flesta tråksysslor som tvätt o disk är avklarade. Just ikväll ligger det faktiskt tvätt som väntar på att bli upphängd men det tänker jag delegera till min käre make som precis kommit från fotbolls-träning.

Ullared då, en rolig historia som absolut skulle upplevts för det finns för lite utrymme här till att skriva hur kul vi hade. Hur roligt kan det egentligen vara där??? Jo, är man där med Carro så blir hela besöket liksom bara galet! Dagen blev väldigt lyckad och trots massvis med folk, sura kärringar som försökte köra hälsenan av en och några trötthetsdippar så kirrade jag alla julklappar till barnen. Kan inte beskriva hur skönt det känns! Visst, det kommer sökert bli en och annan inköpt längre fram men vi är verkligen klara! Tror aldrig jag varit det såhär tidigt  så jag är happy happy. :)

Det barnen det var fokus på och jag blev ärligt ganska besviken på det övriga sortimentet, framförallt heminredningen. Inget nytt där som jag inte sett förut och utöver gossarnas saker blev det endast underkläder, en pepparkvarn, ny plånbok och lite andra småsaker. Budgeten hölls, känns bra!

Idag har vi varit på Höstmarknaden inne i Sölvesborg  tillsammans med vännerna. Vi hamnade direkt på fiket då regnet smattrade utanför och där hängde vi ett bra tag. Utbudet på marknaden var sisådär faktiskt. Mycket snack, lite kaos och busiga barn sammanfattar det hela. Ännu en härlig dag i mammaland. :)


Bilder från dagen

1 kommentar:

Grodmamman sa...

Önskar att jag också var klar med julklapparna, men här ska vi fira barnens födelsedagar i november först innan vi börjar tänka på julklappar.
Kan ibland sakna den där småbarnstiden när man träffade andra mammor med barn och fikade och gjorde saker tillsammans. Var ju så mysigt!
Ha en bra dag!
Kram