söndag 23 november 2014

Sunday

God kvällens! Sitter här i soffan och försöker hålla mig vaken, blir sängen alldeles strax. Har varit fullt upp hela helgen och det känns! I går var mannen iväg hela dagen till sen kväll i Götet på hockey så jag och småkillarna fick roa oss själva. Mysigt men intensivt! Vi åkte till mina päron framåt kvällen och åt thai- mat, välbehövligt att få lite avlastning med de små huliganerna. ;-) Elton blev förresten 6 hela månader igår! Min lille lillfis är redan ett halvår. Kommer ett inlägg om det framöver. :)

Idag har jag och Elliot varit hos hans kompis Matteo, våra vänner Carro & Philles son, på barnkalas. Ett gäng 4- åringar och en massa godsaker, ni kan ju tänka er vilken nivå som hölls där! ;) Jättemysigt var det i allafall, Elliot älskar att hänga med M och det var svårt att få hem honom. Jag var också nöjd som fick hänga med min fina Carro och även om jag var aningens trött efter kalasandet så har jag tankat ny energi inför kommande vecka.

Ja, för det är ju just det. Denna vecka är det just den veckan som jag tycker är en av de roligaste veckorna men samtidigt stressigaste och lite ångestfylld på hela året. Nu börjar det nämligen; adventspyntandet! 

Älskar advent och allt vad det innebär men i flera veckor redan har man blivit tankad, påmind och inte minst inspirerad på olika forum, bloggar och inte minst instagram om vad som komma skall. Gaaah, det är rent livsfarligt att titta in där då man får så in i nordens många idéer av alla fina bilder att man inser att man nog måste måla om, bygga ut, vinna på lotto eller rent av bygga nytt för att kunna mäta sig med alla fantastiska idéer som läggs ut. Jag fattar väl att inget av ovannämnda kommer att hända här detta året så jag får väl hålla tillgodo med min skrangliga gamla Ellos-kartong som är fylld med pynt från tidigare jular. Lite har köpts nytt, med betoning på lite då jag trots allt livnär mig på Försäkringskassan nowdays. 

Det duger nog ett år till, det som finns i gömmorna. Ja just det, ska ju bara rota fram det med. Upp på vinden och försöka få bukt med den där lådan, baxa ner den och se vad som egentligen fortfarande fungerar. Ett projekt i sig. Ska nog göra det imorgon, och kanske byta kappor här i fönstrena, putsa dem och haffa en liten minigran när jag prommar med Elton. Ja, en hel del med andra ord. Känner att jag redan börjar bli lite svettig så jag tror det är bäst att sluta de blå så jag är pigg för detta advents-race som kommande vecka innebär. Det ska nog bli jul här i år också! ;)

Lite bilder från dagens kalajs!





Inga kommentarer: