fredag 10 juli 2009

Åhhh, så irriterande!!!

Hej hopp! Jag älskar verkligen sådana dagar som vi haft idag, så mycket har blivit gjort här hemma. Listerna i vardagsrummet har kommit på plats (förrutom bakom tv:n), listen i skarven som ska vara mellan där vi har soffan och matbordet har kommit på plats. Jag har även testat en grej jag fick för mig framför kakelugnen. Vi tänkte ha någon form av mosaik där, men istället gjorde jag en "Ernst"! Ni som brukar titta på Ernst på Tv:n på sommaren vet nog vad jag menar! Hi hi! Blev faktiskt himla bra och lite annorlunda med!

Jag har även varit i Kristianstad på Percys idag och köpt min efterlängtade Bourgie lampa från Kartell. De hade bara ett skyltex kvar så jag fick ta det, tyckte det var bra att lampan var monterad och klar. Men tji fick jag när jag så stolt skulle visa upp lampan här hemma, skiten (för över 2000 spänn!!!!) fungerade inte!!!! Strömbrytaren är en sån där som man rullar på, alltså inte knäpper på som de flesta andra lampor. Men vi kunde alltså rulla den hur vi ville, fram och tillbaka utan att ett endaste skit hände!!! Jag blev så ledsen och irriterad för jag har suktat efter denna lampa och sen när den är på plats så fungerar den inte!! Har bytt alla glödlampor, testat i olika kontakter här hemma, men nada! Ni som har denna lampan, har ni varit med om ngt liknande?? Surt är det iaf, så den måste bytas, tyvärr!!! Är ju så himla fin... Grrr!





Lite vardagsrumsgluttar so far ....

















Inte klart ännu inredningsmässigt, får ta lite efter hand!


Hoppas ni alla får en underbar helg!






6 kommentarer:

Syster sa...

Det blev ju superfint med stenarna, hoppas nu bara att du får ha det ifred för de små busarna:-) Kramis Syster

Maria sa...

Det blev ju supersnyggt med stenarna. Jag kollar inte på Ersnst så du kunde skippat den infon:)

Jag har blivit värsta stenomanen. Plockar med mig vackra stenar vart jag än går och dekorerar här och där.

Vad snyggt, vitt och fråscht det ser ut nu hos er. Snacka om skillnad! Även er utsida ser kanon ut. Ni har verkligen slitit hårt Pernilla!

Kram Maria

Grodmamman sa...

Så snyggt det har blivit! Kul med stenarna också. Här hade jag nog aldrig fått igenom det!:)
Ha en bra lördag!
Kram

Fröken Fräken sa...

Ja, det är härligt när det händer grejer! Jag har äntligen börjat rensa och städa här (tänker dock åtgärda detta genom att åka på loppis imorgon ;-) )

Aha, har det blivit fina stenar nedanför eldstaden då?
Hm.. en fråga, som du helt enkelt kan strunta i, det är bara jag som har symmetripanik, men hur skulle det se ut om ert matrumsbord stod lite mer åt höger, så att kortsidan då stod precis framför fönstret (ja inte upptryckt mot väggen, men du kanske fattar hur jag menar??)

Sofie sa...

Hej! Är en tjej som brukar läsa din blogg och jag tycker mycket om den! Du verkar vara en sådan glad och positiv tjej! Dessutom har du och jag samma snygga inredningsmak ;)! Jag har lampan och den har aldrig krabbat, har haft min sedan februari då jag fick den av min älskade sambo! Så åk tillbaka med den och be dom beställa en ny! Ha det bra! /Sofie i Växjö

Anonym sa...

Hur gick lampbytet? En uppdatering, tack!;)