tisdag 21 juli 2009

Fixelifix!

Hejsan! Idag har det fixats en del här hemma, me like! ;) När vi var på Ikea igår köpte vi även garderobsinredning till vår skjutgarderob i hallen. Ända sedan vi satte upp dörrarna har jackor, vantar, mössor, halsdukar och skor bara slängts in där, och det har verkligen inte varit lätt att hitta det man skulle ha! Men nu är det äntligen fixat, känns oerhört skönt! Sedan fick jag ett ryck idag och började måla vår fina kökssoffa som stått ute i uterummet! Gissa vilken färg vi valde??? Nej, inte vitt som säkert många tror, utan ljusgrå. Har en bild i huvudet hur det kommer bli med nytt tyg till sofflocket och nya kuddar på, hoppas det kommer bli bra! Givetvis ska den få flytta in här till oss i v-rummet istället för att få stå och frysa ute i uterummet ... Hi hi! Valde en ljusgrå färg för att bryta av mot allt det vita. Soffan ser sådär härligt gammal ut, vilket jag också vill behålla, dvs den ska se lite sliten ut! Angående mitt prekära problem med sideboardet Bondes höjd, så löste det sig nästan av sig självt! Ibland är det faktiskt en väldans tur att man är en sann Ikea- missbrukare, för uppe i mina gömmor hittade jag fyra stycken stålben, Capita, från just Ikea!! Dessa har tydligen inhandlats vid något av mina tidigare besök där, och kom ju sååå väl till pass nu! Dock ska vi köpa till två ben, eftersom det ska vara sex ben på bordet. Men "Bonden" står så stadigt så på sina fyra ben nu, och jag kan bara konstatera att det blev mycket bättre! Så NU är jag nöjd! ;)






Före målning ....







... och efter första strykningen. Ska målas en gång till imorgon. Av förklarliga skäl målade jag inte inuti, sofflocket ska ju ändå på! Var lite lat där ... =)









Och så en lägre bonde! Trivs så mycket bättre nu!



Privata bilder


6 kommentarer:

Grodmamman sa...

Vilken tur att du hade ett par ben på lager!:) Blev mycket bättre!
Soffan var också jätte fin och jag tycker att det är fint att bryta av det vita med annat ibland.
Kram

Life Of An Angel sa...

Jättefin soffa! Tyckte oxå det blev mycket bättre med de kortare benen :-) Tur man samlar på sig ibland :-)

kram

dagenskreativa sa...

Kartelllampan är så snygg:)

Kram Anna

Anonym sa...

hej! jisses vad du e flitig!! e imponerad!! själv lägger vi blindbotten skivor så det ryker om det i nya gården! kram jenny b.

Anonym sa...

Bra att du valde grått! Blir så fint för då har man fortfarande den lite antika känslan kvar istället för att det ser nyproducerat ut. Hehe, inbillar mig att jag påverkade där...=)

Kram Amita

Ursula sa...

Tack för igår Pernilla1 Hann aldrig säga hejdå för skjutsen kom :D hehe! Kan väl höras om vi ska ut o gå på söndag :)