lördag 11 december 2010

Sämst

Denna vecka har jag verkligen varit sämst på att blogga! Har haft fullt upp och nu i slutet av veckan har jag börjat känna mig krasslig. I natt bröt det ut ordentligt till en förkylning och ont i halsen. Hatar verkligen att känna mig dålig, har inte tid med det. Det är inte heller samma sak att vara dålig när man har en liten 4 -månaders bebis här hemma att ta hand om, som när man var dålig innan man blev mamma. Då kunde man bara slänga sig i soffan under en filt och ta det lugnt, något som inte är aktuellt idag! ;) Dock är ju Pelle ledig nu på helgen så han tog lille Elliot hem till svärisarna i morse så jag fick mig en lång och välbehövlig sovmorgon. Väldigt skönt att få sova när man är dålig. Går ju att göra så nu när jag inte ammar längre.

Funderar fortfarande en del på inredningen till lillens rum. I rummet finns för närvarande inte några garderober så det är ett måste att inhandla. Har kikat runt lite och tycker det är så himla fint med klädskåp som har glasdörrar så man kan se kläderna. Inte så praktiskt kanske men så himla fint! Gäller ju att man håller i ordning och så, kanske inte min starka sida, men har man glasdörrar är man ju tvungen, ha ha! =)

Har sett att Engla har ett sådant i sin dotters rum. Det är bara det att när jag kollar på Blocket så är de skåpen svindyra! Kostar allt mellan 2000-5000, väääldigt dyrt för våra plånböcker! Undra om det kanske finns någon budgetvariant, eller kanske man ska bege sig ut på loppis??? Finns ju många fina gamla skåp som man kan måla och göra vid. Ja, fint är det i alla fall, men vi får se hur det slutar!


Något sådant här menar jag ...




Slutar väl med att det blir ett köp på Ikea tillslut ...




Bilder från Blocket och Ikea

2 kommentarer:

Grodmamman sa...

Det är svårt med förvaring då det både ska vara snyggt och praktiskt. Hoppas att du hittar något du blir nöjd med.
På ett sätt är det smidigt att amma, men på ett annat sätt ganska skönt när man slutat. Jag ammade bara sonen ett kort tag och ibland var det ganska skönt att kunna lämna honom till maken och göra saker själv. Dottern ammade jag vissa mål ända tills hon var 8 månader.
Kram

Familjen sa...

Jag köpte ett sådant skåp inne på lejons loppis i stan för 100 kronor. Det dyker upp lite sådana ibland:) Sen tappade de skåpet i backen när de körde hem det till mamma och Göran i Hällevik:( Så jag har inget men jag lovar att du kommer att hitta om du bara kikar runt lite:) kram Frida