söndag 19 december 2010

Underbar!





Mammas tomtenisse! =)

Ja, man kan sammanfatta denna helgen med just ordet underbar! Har haft en supermysig helg tillsammans med nära och kära, precis som det ska vara nu när det närmar sig juletid! =)

I fredags var vi på mysig mamma/barnträff här i Hällevik med Hälleviksmammorna, mycket trevligt och fina Åse hade ordnat så gott fika och fixat så fint! Ser verklgen fram emot nästa träff. Framåt kvällningen begav sig jag och mina förädrar för en snabbis till Ikea för att inhandla våra julklappar som jag och Pelle ska få av dem! Blev även lite annat "nödvändigt" från det stora varuhuset, så klart! ;)

Därefter blev det mys med lilla familjen och en överpigg liten prins som inte somnade fören hon var efter tio! I lördags umgick lilla familjen på dagen och på kvällen vankades det julfest hemma hos våra vänner Andreas & Madde här i Hällevik tillsammans med resten av "ligan". Jag och sambon var barnfria för lille Elliot passades av farmor & farfar. Faktiskt skönt att få lite tid för sig själva och göra något bara vi två tilsammans med vännerna. Men gud vad jag saknade honom och jag tror nog de andra fick lite skavsår i öronen av mitt prat om vår lille prins. ;) Vi åt i alla fall julmat i massor och smaskade på julgodis samt bytte julklappar med tillhörande rim. Så sjukt kul att sitta och försöka gissa vad paketen innehöll, blev många skratt - som vanlgt när vi umgås! Slank även ner några glas vin, kan dricka det nu i och med att jag inte ammar längre, gott!

Det var två nöjda och trötta föräldrar som begav sig hemåt till den lille sonen vid halv ett-tiden på natten. Elliot sov så sött när jag lade mig jämnte honom och lät mamma sova gott fram till sju då det var dax för lite mat, sedan somnade han om till halv tio det tackar jag för!

Idag har min fina vän Carro varit här på lite fika. Med sig hade hon en liten present till Elliot och jag fick en superfin blomma, TACK fina du!

Ojdå, detta blev visst långt! Hoppas ni orkat läsa! ;)



Mamman redo för lite julfest! Nu frisyr, klippte lugg och färgade mörkt i tisdags!




Pappan fick en halsduk och en mössa, som han för övrigt kommer att "bo" i om jag känner honom rätt! ;)



Älskar att öppna paket! ;)



TACK finaste Carro!



Privata bilder

1 kommentar:

SOFIE sa...

Åh vad härligt!! =) Jätte snyggt med sådär glänsande mörkt hår och lugg, passade du jätte bra i! Och Eliott är ju underbar, så himla söt! Massa julkramar från Sofie och Ella