onsdag 29 december 2010

Besviken

Man kan tydligen inte göra alla nöjda, så är det bara. Jag är så himla besviken på vissa människor, trodde inte att man skulle bli behandlad på detta sättet för ett val som vi gjorde för några månader sedan. Ibland måste man göra vissa val som kanske inte passar alla, men det är trots allt VÅRA val. Människor får tycka och tänka vad de vill om det men att visa att man blir sur och knappt vilja prata med en när man är vuxna människor, det tycker jag faktiskt är riktigt patetiskt. Jag har tänkt, funderat och kommit fram till att vi gjorde som vi gjorde för att det passade oss bäst, då tycker jag att man ska respektera det. Det är väl inte alltid alla gör precis som jag önskar eller vill, men då får man bita i det sura äpplet och gå vidare, inte älta saker och ting. Jag blir uppriktigt ledsen när jag nu förstår att vissa uppenbarligen haft ont av det val som vi gjorde, jag blir ledsen för det var verkligen inte vår mening att utesluta några, utan som sagt detta alternativet passade oss bäst. Jag eller vi rättare sagt, är absolut inte några som är elaka eller sårar människor med flit, så jag blir så ledsen när vissa personer verkar ta det på det sättet. Det har tagit mig hårt, men samtidigt är jag så trött på att försvara mig också. Man kan inte göra alla nöjda, men kan respektera varandras val istället för att vara långsint och bli sur.

Var bara tvungen att få ur mig, har tyngt mig en tid och igår blev det bara droppen liksom. Kanske har jag missuppfattat situationen, men det verkar tyvärr inte som det .. Jag hoppas att jag gjort det för detta orkar jag bara inte med ...




Mina prinsar morgonmyser. Ni betyder ALLT för mig!

8 kommentarer:

Melmoo sa...

Ursch vad tråkigt när det blir sådär. Men som du säger, man kan inte alltid gör ALLA nöjda och glada. Det är ju bara så, och det borde ju folk i allmänhet fatta.

Hoppas ni mår bra annars, kram på er!

Grodmamman sa...

Så tråkigt det låter! Men som sagt, man kan inte alltid göra alla nöjda och huvudsaken är ju att man mår bra själv. Kan man inte förlåta och gå vidare, då kanske man inte var den vän man trodde. Hoppas att det löser sig!
Mysig bild!
Kram

Anonym sa...

Precis som du säger, så är det ERA val och inga andras! Vad det än gäller här i livet, så måste man i slutändan göra det som passar en själv bäst. Du är huvudpersonen i ditt liv! Att göra saker för andras skull, det blir man bara olycklig av. Jag hejar på dig! Låt det inte stjäla en massa negativa tankar från dig mer. Du verkar vara tillfreds med ditt beslut och det är allt som räknas. Kramar

Anonym sa...

Fina, fina Pernilla!
Att försöka vara alla till lags är en av dina få svagheter.. försök istället att vara dig själv till lags så gott det går. Du är den viktigaste personen i ditt liv (ja Pelle och Elliot också såklart). Det måste vara ditt val att vara nöjd och deras val att vara missnöjda.
Puss / L

Janina sa...

Tycker "L" så väl skriver vad som är viktigt.. "Tärande" vänner ska man akta sig för,hellre ha de som är "närande" och orkar folk hålla på att sura för småsaker har de inte mycket viktigt i sitt liv. Kram och Gott Nytt År och hoppas hoppas vi ses i mammagruppen i veckan.

Melmoo sa...

Vill önska dig ett riktigt gott nytt år, Kramar från mig & Moa!

zalina sa...

Detsamma till er!

Gräv inte ner dig över det där. Det är så trist att folk alltid ska lägga sig i och tycka och tänka en massa. Huvudsaken är att ni mår bra och känner er nöjda över era beslut!

Kram!!!!!

Anonym sa...

Energitjuvar borde helt klart utrotas:)

Kram / Sofie

(Meritportföjskollegan som forftfarande följer och inspireras av din fina blogg.)

Gott nytt!