lördag 1 januari 2011

Välkommen 2011!

Ja, det blir sannerligen svårt att slå det gångna året då vi varit med om det största man kan tänka sig! Vår älskade lille Elliot kom till världen, så fulländad och perfekt! Vi är två otroligt stolta och lyckliga föräldrar till vår lille guldklimp som är det absolut bästa som har hänt oss! Även om en stor del av året som gick bestod av väntan och längtan men även oro, tårar och sjukhusvistelser (ni som följt oss vet vad jag menar) så slutade det på absolut bästa sätt, vilket vi är så otroligt tacksamma för!

Det är inte helt självklart det där med att bli med barn, vilket vi som bekant fått erfara. Två års kämpande och längtande resulterade tillslut i ett tydligt plus som senare blev världens finaste lille prins! Kärleken till vårt barn är så oändlig att man inte ens kan förklara den och jag skulle tveklöst göra vad som helst för honom! Så 2010 kommer bli svårslaget men jag tror ändå att vi kommer att få vara med om såååå mycket annat som kommer fylla vår vardag med kärlek och upplevelser, det är ju nu det börjar! Idag blir vår lille E 5 hela månader och det händer ju saker hela tiden, så detta året kommer bli minst lika händelserikt det är ju ett som är säkert! =)

Min högsta önskan är att vi alla i familjen får vara friska och må bra och att lille Elliot utvecklas och inte råkar ut för något hemskt, gud förbjude! Nu har liksom allt blivit mer sårbart och man har så himla mycket att förlora ... Det riktigt suger till i magtrakten när jag tänker på att det finns så mycket som kan drabba en. Nej fy, måtte vår lille prins få vara frisk och må väl. Det absolut viktigaste är min lilla familj som jag värderar så oerhört högt!

Nyårsaftonen firades här hemma tillsammans med vännerna och det lagades en oerhört god trerätters middag som vi alla njöt ordentligt av. Elliot blev tröttis vid nio-tiden då jag gick upp och lade honom och sedan sov han hela kvällen lång med undantag för några "nappinstoppningar! ;) Vår duktige lille kille! Vi hade det lugnt, skönt och mysigt, precis som vi ville ha det. En mycket lyckad afton även om det fattades två personer i sällskapet som var tvungna att jobba. M & M ni var saknade!!

Detta året kommer jag att fokusera på positiva tankar och även på att börja träna igen, ska återta dansen tänkte jag och ridningen. Jag ser fram emot det så mycket! Ska även ta tag i mina 8 extrakilo, det kommer nog bli tufft, men jag är riktigt taggad! =)

Hoppas ni alla hade en bra nyårsafton och att ert 2011 kommer bli fantastiskt!



En skymt av bordet och mitt älskade Matheus-fat som jag fick av mams i julklapp!




Tapas till förrätt. Huvudrätten bestod av oxfilé, potatisgratäng och rödvinssås, mums! Efterrätt blev chockladmousse med fruktspett!




ÄLSKADE FINA LILLE UNGE!!



Privata bilder

4 kommentarer:

hanna sa...

Ja du 2010 kommer vi ALDRIG att glömma, men tänk vilken fantastisk grund vi har för 2011. Så spännande! Önskar dig och de dina ett riktigt gott nytt år! Kram

Anonym sa...

Jag har också exakt 8kg att gå ner och är lila taggad som du! Lycka till!

SOFIE sa...

Åh grattis fina lilla Elliot till 5 månader, tänk vad fort det går, och ändå känns det som att de alltid funnits här, för nu kan man inte tänka sig ett liv utan dom!!!!! Massa kramar och god fortsättning på det nya året =)

Helena på Björkåsa sa...

Låter som er kväll var ganska lik vår... iallafall i matväg! :) Vi hade med lite smårätter/tilltugg som förrätt, potatisgratäng och oxfile som huvudrätt och chokladpannacotta med MASSOR av exotiska frukter till efterrätt! En himla bra kombination...
Vi hörs och synes på byn!
Kramkram

P.s Syrran o dom har en mobilblogg som dom funderar på att lösenordsskydda. Dom har den som en bilddagbok för deras egen skull och nära o kära när dom är iväg o reser. Så jag förstår att du funderar på att lösenordsskydda bloggen. Vad du än bestämmer dig förr så är det roligt att då o då gå in och läsa din blogg för du är fantastisk på att skriva! Har sagt det förr men kan gott sägas igen!