måndag 3 januari 2011

Smakis!



Finast i världen!


Nu när lille Elliot blivit 5 månader gammal har vi börjat testa smakportioner. Var väldigt spännande första gången att se hans reaktion! Det var en mycket skeptisk liten kille som smaskade i sig potatis och palsternacka och det mesta hamnade så klart utanför. Vi har nu börjat ge honom lite varje dag vid middagstid. Imorgon tänkte vi testa morot. Får försöka vänja honom vid konsistensen för han verkar tycka det är väldigt konstigt det som ska in i munnen och ner i halsen, hi hi! Han har blivit så stor nu vår kille, allt går sååå fort!

Idag har han fått 5-månaderssprutan. Det gick bra fast den andra gjorde nog extra ont för han skrek till lite när han fick den. Jag var så mesig och tittade inte utan försökte underhålla honom medan Pelle höll hans lilla ben. Gör så ont i mammahjärtat när han blir ledsen! Nu sover han så vi får verkligen hålla tummarna för att han inte får några biverkningar. Nu väger han 7830 gram och är 68,5 cm lång!


Gapar stort, lyckligt ovetande ...



Ska det verkligen smaka såhär!!???


Vad är det ni lurar i mig egentligen?!



Händerna är fortfarande i särklass godast!!



Privata bilder

4 kommentarer:

Grodmamman sa...

Kommer ihåg när våra barn skulle prova smakisar första gången. Det är svårt att hålla sig för skratt!:)
Kram

louise sa...

Alltid kul att se deras reaktioner. En lång kille ni har. =) Så söt han e... God fortsättning på det nya året!

Anonym sa...

Potatis pressar jag genom vitlökspressen när jag ska ge smakis. Ville ge det som ett litet tips. Morötter blev dock inte nå lyckat att pressa igenom idag./Carina

Anonym sa...

Gud vad söt hans förvånade min är! Jag tror jag dööör!