måndag 31 januari 2011

Vatten - Check!



Ser ni mitt "bebishår" som så snyggt står rätt upp!? Så störigt, är likadant på båda sidor, kan knappt ha håret uppsatt för det går ju inte att få styr på! Tappar fortfarande en hel del hår, trots att jag slutade amma i november. Suck! Fler som känner igen sig??

Tjenixen!

Idag är första dagen som jag äntligen mår bättre, skönt! Är fortfarande förkyld, men nu ligger det på en mer acceptabel nivå där jag inte springer runt och behöver nysa eller snyta mig hela tiden. Känner mig piggare i kroppen med så jag hoppas verkligen att det vänder nu. Peppar, peppar är inte Elliot sjuk (ännu), han har varit lite snorig och så men inget mer allvarligt. Håller alla tummar för att han klarar sig, vi är ju upp på varandra hela tiden så det är ju inte så konstigt om han blir smittad. Idag har vi i alla fall varit ute en liten sväng med vagnen, jag och mamma. Så skönt, har ju inte varit ute sen i onsdags! Orkade dock inte gå någon lång sträcka, men underbart med lite frisk luft om nosen, även om det faktiskt var väldans kallt idag.

I kväll börjar dansträningen igen för min del, ska dock inte dansa eftersom jag varit sjuk, men jag ska iaf dit och träffa all goa tjejer igen! Ska bli så himla kul! Har haft ett långt uppehåll i och med graviditet och ja ni fattar, så nu ska man äntligen träna upp flåset igen. Som för övrigt inte är det bästa dessa dagar vill jag lova, men det kommer förhoppningsvis! ;)

Idag har Elliot ätit jättebra (smakisar alltså), jag blir så himla glad när han gör det för det har varit lite si och så med ätandet här innan. Har ju testat med smakisar hur länge som helst och gröt, men på senaste tiden har han bara spottat, klökts och liksom slagit bort skeden när man närmat sig. Jag blev så orolig ett tag och tänkte att han aldrig kommer vilja ha "vanlig" mat, bara flaska. Min BVC- sköterska sa att vi skulle ta ett steg tillbaka istället, så nu några dagar har han bara fått gröt på morgonen och resten ersättning.

I morse fick han gröt och lite fruktpuré som vanligt och han åt med god aptit, gapade stort vilket han ALDRIG gjort tidigare! Han får även vatten vid måltiderna, något han absolut ratat och han suger inte ens på flaskan utan bara kör runt med den i munnen, så jag får liksom trycka på nappen för att han överhuvudtaget ska få något i sig. Men till lunch så DRACK han många klunkar vatten och ville ha mer! Fatta vad löjlig man är, men jag började nästan lipa av det!! ;) För lite vatten liksom! Blev så glad att han ville dricka det, ett stort framsteg för oss. Han har ju bara druckit ersättning innan så hoppas nu han fattat vinken med vattnet! Även maten(majs/potatispuré) åt han med god aptit så jag var så himla glad efteråt Tänk att en sån grej kan göra ens dag liksom! =)



Nej mamma, inte sånt där geggigt klet igen! Är det verkligen nödvändigt!!?




Men du, om jag är riktigt snäll och go, får jag slippa då??





Titta, titta, vad söt och snäll jag är! Nu tar vi fram flaskan igen va!




Men skämtar du med mig!? Ingen flaska??





Nehe, men då kan du glömma att jag tänker samarbeta! Här är det jag som är chef!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Sicken underbart go unge ni har Pernilla! kram Lina H

Från koja till slott sa...

Tack Lina! <3

Danni sa...

Ja pallen är bara helt underbar. Den är så fin i barnrummet. Precis som att den bara MÅSTE finnas där ;-)

Jag känner igen det där med bebishår... tyvärr. Och tappar hår gör jag i massor. Är förvånad att jag har nåt kvar alls.

Din lilla kille är en riktig söt liten en. Men det visste du säkert redan.

Kram

Emelie sa...

Han är så söt er lille kille! Han får säkert tycke för maten snart, bra o börja om igen o nu äter han ju gröten o det är ju toppen! Känner igen det där med håret, jag fick klippa mitt kort men då fick jag ordning på det igen. Ha det så bra. Kram Emelie

Amanda sa...

Haha...dessa "bebishår" har jag också som sticker upp om jag sätter upp håret. Inte alls roligt!

Måste säga att det är ett riktigt charmtroll ni har där hemma. :) Så söt!

Grodmamman sa...

Underbara bilder!
Efter att ha haft en son som matvägrade och alltid kräktes om man trugade i honom lite extra, så förstår jag dig fullständigt! Mat är ju så nödvändigt och när det inte funkar "som det ska", så är det skit jobbigt.
Håller tummarna för att det håller i sig med aptiten nu!
Kram

En liten del av mig sa...

jag tappade också jättemycket hår, inte lika mkt nu men tappar fortfarande. och jag har aldrig ammat ;)tänk vad mkt konstigt som händer med våran kropp under och efter en graviditet egentligen;) Grattis på 6-månadersdagen också, hua vad fort det går!

zalina sa...

Grattis i efterskott Elliot!

Olivia tackar så mycket. Dock började inte dagen med det bästa.... vaccinationsomgång no. 2. 2 elaka damer på bvc var promt tvungna att sticka mig i varsitt lår...tackarrrr.....