fredag 28 januari 2011

Sjuk, sjukare, sjukast ...

Ja, så kan man sammanfatta min gårdagskväll/natt och även hela denna dagen. Har blivit så ohyggligt förkyld, kan inte minnas när jag sist var så här dålig. Ovanpå detta har jag feber, frossa, huvudvärk och är tjock i halsen, så ja ni förstår ju att denna mamman inte är på topp alls idag. Mådde så dåligt i morse att Pelle fick stanna hemma från jobbet, kände att mår jag så här hela dagen vet jag inte hur jag ska kunna vara en bra mamma till vår lille prins. Känner mig som världens sämsta mamma, men vad gör man när man knappt orkar ta hand om sig själv??

Så skönt att Pelle kunde vara hemma idag för jag har fått sova och vila, precis vad jag behöver. Pelle och Elliot har varit iväg och handlat och busat hos farmor så dem har det inte gått någon nöd på i alla fall! Så trist att denna dumma sjuka skulle komma nu, lagom till helgen och allt! Har inte tid att vara sjuk ... Nu ber jag bara att lille Elliot klarar sig från denna hemska förkylning!

Medan jag tycker synd om mig själv och snorar surfar jag runt på min favvo-sida just nu där man kan göra en hel del fynd! Måste säga att det kliar i fingrarna att lägga både ett och två bud på finfina saker! Har blivit väldigt svag för gamla möbler som man kan måla och göra om, gillar känslan som de ger! Synd att inte Pelle är inne på samma linje bara!



Till prinsen när han blir större. Tänk er vitmålad med kanske något motiv/text på gaveln! Sååå fin!






Detta vet jag inte var jag skulle ha haft men gillade verkligen mönstret på luckan. Gillade dock de "kuliga" benen mindre men ändå tilltalade hela möbeln mig på nåt sätt!





Detta matbordet tyckte jag var jättefint, detaljerna på benen gör hela bordet! Vitmålat hade det varit ännu snyggare så klart! ;) Kan max bli 110cm, kanske en aningens för kort? Är riktigt sugen på detta! Bra pris dessutom!





Till hallen kanske?? Är riktigt svag för sådana här söta små bord!





Hoppas ni alla har en bättre och friskare fredag än mig!

10 kommentarer:

SOFIE sa...

Åh krya på dig gumman!! Inte ska du känna dig som världens sämsta mamma, du är ju världens bästa som tänker på Elliots bästa och ditt eget såklart ;) Så du blir frisk snabbt! Hua det är många som blir så där tok sjuka nu, i alla fall i min vänkrets.. peppar peppar har inget drabbat mig ännu!! Det är ju underbart att kunna hitta sånna där fynd! Synd att inte Pelle håller med! men han som är snickare, uppskattar han inte gamla gedigna fina möbler? jag sitter alltid och försöker hitta något fynd, men gör det aldrig! =( soffbordet var underbart! Älskade benen! ;) Sängen var ju hur mysig som helst! Massa krya på dig kramar!!

Grodmamman sa...

Fina möbler du visar! Hade kunnat tänka mig flera av dem jag också!:)
Du är väl inte världens sämsta mamma bara för att du blir sjuk. Tänk så här istället, Elliot fick en extra mysdag ihop med sin pappa!:)
Krya på dig!
Kram

Zalina - mamma till Olivia sa...

Men usch då :( krya på dig! Tur Pelle kunde vara hemma. Åh, I LOVE That bed!!!!!!!!!

Anonym sa...

vad heter sidan där du hittar såna fina fynd??????????????? Det bara MÅSTE jag få veta!

Madeleine sa...

Vad gullig du är! Lova tackar här :D

Johanna - MyShoebox.se * Gravid * sa...

Alla möblerna var fina!

Min Vardag, Barnens och Familjens sa...

Fina möbler du hittat, var? Följt din blogg en tag, jag måste säga att du såg strålande ut som gravid :-)

/Suzanna

Desireé | homeanddesire.se sa...

Gillar verkligen den lilla sängen, läcker!

Krya på dig!

Anonym sa...

Ja jag måste också få veta vad den underbara sidan du hittade möblerna finns!! Jättefina möbler...
Hoppas du kryar på dig från din förkylning nu.

Sandra o Alvin

Hannanonien sa...

Det näst sista bordet skulle vara väldigt fint svart, eller i färg typ klargult eller buteljgrönt också. Som kontrast till det vita:)