tisdag 4 januari 2011

Lösenordsskydda??

Likt många andra som bloggar så har jag börjat fundera på om jag ska lösenordsskydda bloggen. Det är så många som läser men alla kommenterar ju inte och man har liksom ingen koll på vilka som faktiskt kikar in här. Jag menar inte att man måste kommentera, jag själv är sämst på det just nu när jag inte har tid att sitta så mycket framför datorn. Men nu lägger jag upp så mycket bilder på Elliot och skriver om honom med så det blir ju ganska privat. Är så kluven för jag vill ju fortsätta att skriva om renoveringen av huset också när den väl kommer igång igen och då vill jag att vem som vill kan ta del av det vi gör, är ju lite av poängen med det hela.

Vet i alla fall att jag skulle vilja sätta min bloggadress på mina bilder så att ingen kan kopiera dem men vet inte hur man gör! Någon som kanske kan hjälpa mig med det???

Får se hur jag gör med bloggen om den ska fortsätta vara öppen. Meddelar ifall det blir lösenord!


14 kommentarer:

Fröken M sa...

Kan du inte bara använda picnik.com och skriva din bloggadress på bilderna så man får fortsätta kika in :)
Kram från Fröken M som sldrig kommennterar...

Brunkullan sa...

Har funderat på att lösenordsskydda VISSA inlägg. Tex de som mest rör familjen.
De andra inläggen om inredning och annat i allmänhet har jag tänkt ha öppna.

Kanske något för dig också:)
Då kan du ju välja vilka som kan läsa om Elliot och dina privata åtaganden, men fortfarande låta alla andra läsa dina andra inlägg?

Kram Susanne

Grodmamman sa...

Det går att skriva en "vattenstämpel" på sina kort om man vill. Det gör alltid jag.
Kram

Jennie sa...

hej P!
Jag håller med dig att det är känsligt när man lägger ut bilder på sina barn så jag tror att det vore klokt att lösenordsskydda!
Jag läser ofta din blogg med stor behållning men jag är dålig på att kommentera! Nu när jag ändå gör det vill jag önska God fortsättning! Njut av mammaledigheten med sötaste lille Elliot!
Kram Jennie B

louise sa...

Håller med de andra här, har faktiskt själv funderat på det. Eller så kommer jag ta bort bilderna... Har inte bestämmt mig än. Röstar för vattenstämpel! Vill gärna följa er... /Louise

Melmoo sa...

Hej vännen! Vet precis hur du känner, jag är ju också sådär i valet och kvalet. Jag vill INTE lägga ut massvis med bilder på mitt barn och skriva om hur många ggr hon bajsar, eller för hon är förstoppad eller när hon gör andra saker. Hela världen måste inte veta allt, eller hur? och man vill ju måna om sitt barns privatliv också. Jag fattar hur inte vissa föräldrar tänker när dom bloggar om allt om sina barn och lägger ut nakenbilder på dom osv. Hur många sjuka idioter finns det inte där ute? nej fy.

Nu är min blogg öppen igen, men det åker säkert på lösen igen framöver.

Du kan ju ha två bloggar annars om du orkar. En med lösen på för E och en annan som är öppen om renoveringen osv. Vet många som har det så:-) Kram!

Mahlin sa...

Jag håller oxå med de andra.
Har själv en blogg om min lilla Ellioth och jag var länge tveksam till att lägga upp bilder på honom. Men så vet jag att flera bekanta läser bloggen och vill både se och läsa om honom. Jag har däremot valt att bara lägga upp enstaka bilder. Men skulle gärna oxå vilja veta hur man 'vattenstämplar' sina bilder.

Jag önskar fortsätta läsa om er söta Elliot.. och jag ska bli bättre på att kommentera!

Kram Mahlin

Sophia sa...

har precis funnit din blogg så det vore ju synd om du skulle sätta lösenord på den. Men kan samtidigt förstå varför du vill göra det.

Du kan klippa ditt din bloggadress på bilderna i photoshop? :)

Anonym sa...

Tycker också det vore tråkigt om du väljer att lösenordsskydda din blogg. Man har ju alltid ett val, och valet är vilka bilder man väljer att lägga upp och hur mycket man vill utlämna av sitt privatliv. Eller?

SOFIE sa...

Hej gumman! Jag har blivit tipsad om att gå in på den här adressen: http://blogakuten.blogspot.com/2009/04/hogerklicksskydda-din-blogg.html
för att högerklicksskydda bloggen så ingen kan sno ens bilder!
Jag har försökt men jag får det inte att funka, det går fortfarande att högerklicka på min blogg.. men jag tänkte att du kanske kan få det att funka och sedan berätta för mig hur man gör!! =) =) =) Skulle vara toppen ;) Massa kramar!!

Erika sa...

När jag har behövt tips om hur man redigerar vissa bilder har jag ibland sökt på Youtube där man får bra videos exakt hur man gör i det programmet jag använder mig. Finns säkert till de flera av de stora applikationerna.
Hoppas du håller bloggen upp när ni kommer igång med huset igen.

Lisa sa...

Hej!
Jag är en tjej från Sundsvall som snubblade över din blogg en dag när jag surfade runt, då va jag gravid precis som du med vårt första barn. Jag gillade din blogg redan då, du verkar ha ett underbart sinne för inredning så jag fortsatte läsa. Vår dotter föddes 1 aug precis som din son, så det är roligt att läsa om er som familj eftersom våra barn är lika gamla =) Men jag förstår hur du tänker kring att sätta lösen på din blogg, jag vågar inte ens lägga ut bilder på vår dotter på typ FB =P Gör det som du tycker känns bäst!
Mvh Lisa

Sofie sa...

Hej, Jag är inne & kikar på din blogg med jämna mellanrum & tycker att det är synd att du ska lösenordsskydda den. Jag blev själv mamma till lilla Tuva i december & tycker att det har varit intressant att följa din graviditet/förlossning (särskilt då din förlossningsberättelse i princip kunde varit skriven av mig - väldigt lik). jag gillar sättet du skriver, att du inte "förskönar" saker & ting som många gör, utan skriver "som det verkligen är/kan vara" att vara gravid/mamma osv.
Det är också superskoj att läsa om renoveringen/inredningen av huset & man får många tips/idéer.
Du skulle ju, som någon skrev, kunna lösenordsskydda vissa inlägg, men låta vissa vara "öppna".
Ha det så bra!
/Sofie

Anonym sa...

Jag är en utav de som oftar kikar in här...men är urdålig på att kommentera. Jag tycker att detta är en jättefin blogg och att man får så bra inspiration här....Jag kan förstå att du är kluven till att lösenordsskydda visa bilder. Fast jag tycker inte det är fel eftersom det verkligen är vilken som helst som kan kolla:))