tisdag 18 januari 2011

Vill ha, vill ha ...

Det är så himla mycket man vill ha men som man helt enkelt inte har råd med så här i "mammaledighetstider"! Förstår inte hur vissa kan handla som de gör när de går hemma på mammapenning, här är det i alla fall långt ifrån fett. Tråkigt men sant. Man kan inte shoppa som man gjorde innan om man säger så och det är ett bra tag sen man köpte något till sig själv, roligare att handla till lillen ju! Måste verkligen uppdatera min egen garderob nu till våren då jag inte har mycket som passar. Ligger just nu mellan två storlekar så det är lite knivigt det där med kläder för tillfället. Tacka gud för leggings!! ;)

Som sagt är det en hel del man vill ha och det jag allra helst just nu skulle vilja ha till hemmet är ett nytt matbord och nya stolar. Har ett Bjursta i ek från Ikea med vita, klädda stolar just nu. Är allt annat än praktiskt med våra katter om man säger så, syns katthår överallt på stolarna, är så trött på det. Skulle helst vilja ha ett vitt, nytt bord och prisklassen får inte vara för hög. Har hittat ett fint hos Ikea (var annars) som inte kostar skjortan och stolar till det. ÅÅÅÅ, vad jag vill byta nu, men det ser dessvärre ut som det måste vänta ytterligare. Men inom en snar framtid SKA det bli nya matsalsmöbler här, det är ett som är sant!

Har också funderat på om man skulle ta och måla det befintliga bordet vitt, men undrar om det verkligen blir bra, med tanke på att det säkert sliter och skavs en hel del på bordet, särskilt nu när vi har barn! Är det någon som har erfarenhet av att måla köksbord vitt och i så fall kan tipsa om hur man ska göra för att det ska hålla på bästa sätt???







Detta skulle jag vilja flyttade hem till oss! Inget extravagant alls men helt i vår stil. Stolarna skulle passa fint till våra fina barstolar i samma serie som vi fick i julklapp av mamma och pappa!

Bilder lånade från Ikea

5 kommentarer:

zalina sa...

Så sjukt vad jag känner igen mig... ligger också mellan två storlekar och instämmer TACKA GUD för leggins! Vi har också ett bjursta bord i ek som jag också skulle vilja ha vitt!!!! Har även tittat på det där "Norden" bordet för visst är det de? Våra matstolan är också i vit/beige fast från mio som jag fyndade för ett par mån sen.......

Varför duger aldrig de man redan har =) Skulle också vilja tapetsera om i v-rummet... men som sagt man kan inte få allt!!!

Hoppas lillen fortsätter sova bra.... jag hoppas i alla fall att lilla O kan sova bra inatt!!!

Emelie sa...

Åh det bordet är såå fint, förstår att du vill att det ska flytta hem till er =). Målade ett soffbord i ek vitt o det blev väldigt bra och har hållt bra men det är ju betydligt mer slitage på ett köksbord. Kram Emelie

En liten del av mig sa...

Men gud, mycket pengar är det minsta man har. Jag får ut ca halva min lön nu och eftersom min sambo pluggar nu och tog tjänstledig, så får också ut ungefär hälften. Så, det vi får tillsammans idag var vad vi fick ut var förut! Haha, lite skillnad, så det är klart att man inte kan shoppa lika mkt som innan. Men man lär sig att prioritera och att inte slösa.

Och jag lever hellre fattigt och är hemma min tjejen längre:)

vad skönt att han sover bättre nu prinsen!

SOFIE sa...

Ja gud så mycket det är man vill köpa!! =) Blir ju en himla skillnad pengamässigt!! Men det är mysigt att drömma sig bort och längta efter något nytt också, ett tag ;) Brukar alltid få tillbaka en slant när skatten kommer, så jag längtar efter den nu (blir ju som ett sparande, man inte kan "tjuva" ifrån;) Haha! Men det finns ju sååå mycket man vill handla så de räcker väl inte till! Massa kramar!

Annah of Sweden sa...

Härlig blogg du har och du skriver så ärligt och trevligt! Ha en härlig helg! Nu ska jag shoppa vidare i mina favoritbutiker online... /A