söndag 9 januari 2011

Nu är det slut ...

... på julen här hemma i vårt hus. Idag tog jag ner de sista stjärnorna och ljusstakarna och satte upp alla lampor samt satte lite nya blommor i fönsterna. Måste erkänna att jag tycker det är skönt att det blivit "som vanligt" igen, var väldigt trött på julen nu. Dock brinner ljusen lika flitigt här hemma, det kommer jag däremot aldrig bli trött på! ;)

När jag var i vår lokala blomsteraffär för att inhandla lite nytt att pryda fönsterkarmarna med, såg jag något som fångade upp mitt intresse. De hade nämligen knutit en liten rosett runt krukorna i deras utställning för att piffa upp blommorna lite. Detta tyckte jag var himla sött, så jag anammade faktiskt detta här hemma! Trodde först jag skulle tycka det blev lite "to much", men nej jag tycker faktiskt det blev fint och inte alls sådär plottrigt. Så jag tror bestämt rosetterna får sitta kvar ett tag tills jag tröttnar. Ett tips för att liva upp krukorna och blommorna därhemma lite! ;)


Lite bilder här hemifrån nu när julen dansat ut!
































2 kommentarer:

zalina sa...

Hihi, vi hade glömt kamma till morgonfrillan :) Hon har så jäkla mkt hår den här lilla damen att jag vette sjutton vad jag ska göra med lång luggen, den ryker kanske snart haha :)


Gröt är mumma!
Vilket märke har ni köpt? Personligen verkar hon gilla Sempers bättre än Nestle! Men jag vet inte det kanske är en inbildning, tycker du att "bajseriet" funkar bra trots att han äter? Olivia har inte ätit så mkt än, men jag gav henne plommonpure nu efter hon ätit så det inte blir stopp!

Minna sa...

Vad fint med rosetter runt krukan, piffade ju verkligen upp! Kanske man ska testa själv.
/Minna