lördag 22 januari 2011

Livets mirakel

Tänk att det faktiskt fungerar! Att vi kvinnor, våra kroppar är skapade för att bära ett helt nytt liv! Jag kan inte sluta fundera över det nu när man själv fått barn och förundras över hur fantastiskt livet faktiskt är! Ut kommer en helt perfekt (oftast i alla fall ...) människa som är redo att möta livet och allt vad det innebär. Så liten och hjälplös till en början och sen utvecklas denna lilla människa något otroligt. Och fort går det! ;) Det är verkligen ett mirakel VARJE GÅNG en ny liten bebis ser dagens ljus och jag kommer nog aldrig att glömma den känsla när denna lilla varelse faktiskt kommer UT! Ha ha! Skulle kunna återuppleva det ögonblick när vår lille Elliot lades på min mage för första gången, om och om igen! Även om det NOG dröjer ett tag tills vi funderar på syskon till prnsen så blir jag allt lite avis på de som precis i detta nu fått uppleva det ögonblicket! Magiskt!


Några nära bekanta till oss fick inatt en liten gosse, så himla glad för deras skull! Och allt lite avundsjuk med, även om den där första tiden faktiskt var ganska så jobbig. Allt var ju så nytt och man skulle lära känna det lilla pyret som man älskade så högt! Som förstagångsmamma vet man ju INGENTING och jag är så glad att jag haft mina nära som kunnat hjälpa, stötta och ge goda råd. Ni är verkligen guld värda!

Att ha fött barn är något jag är så OTROLIGT stolt över så det går inte att beskiva i ord ens en gång. Jag klarade av det, min kropp klarade det och till oss kom världens finaste lilla gossebarn! Som vi älskar vår Elliot, finns INGET jag inte skulle göra för honom. Även om det faktiskt ÄR ganska tufft att ta hand om en liten bebis med allt vad det innebär så väger den enorma lyckan, tacksamheten och kärleken liksom över. De jobbiga stunderna suddas bort mitt i allt annat. För det kan jag säga, det är vekligen ingen "ledighet" i meningen "mammaledig" som man befinner sig i! Det ska alla ni veta som inte har barn, att ledig är det minsta man är och kommer att vara under en låååång tid framöver! ;)

Sen finns det stunder när man undrar vad det är för mening med att vissa saker sker. När en familj förlorar sin lille tvåårige son helt plötsligt. Kan inte ens föreställa mig hur det känns och vill absolut inte ens försöka heller.... Mina tankar går och har gjort hela veckan till dem och jag ber för att de klarar detta tillsammans på något sätt ...





Tänk att just DU låg här inne i 9 låååånga månader, älskade lille Elliot. Jag tackar VARJE dag som vi får ha dig hos oss, finns inte ord för hur glad jag är att just DU kom till mamma & pappa!



Privata bilder

7 kommentarer:

Desireé | homeanddesire.se sa...

Det här har jag funderat på flera gånger nu senaste tiden. Säkert för att jag är gravid. Jag är så fascinerad över att det kan bli ett litet barn, ett litet mirakel. På bara 9 månader. Nej, jag känner mig hedrad över att jag faktiskt får möjligheten att vara gravid och förhoppningsvis föda ett friskt barn.

Mahlin sa...

Du sätter verkligen ord på mina känslor, för det är precis så här jag oxå känner för min älskade lilla pojke.
Kram, Mahlin

charlotta sa...

Fina ord!

Kan själv sitta och drömskt titta på bilder och filmer från första timmarna, första dagarna. Så liten! Vad livet har ändrats. Vad mycket man kan älska. Tänk att man är beredd att göra ALLT för sin lilla.

Min tjej är också född i aug -10. Dom har samma frisyr!

Anonym sa...

Bra skrivet! Precis sådana tankar har jag också när jag tittar på min lille kille :) det är verkligen ett mirakel varenda gång en liten föds...

Hälsningar Sandra o Alvin

SOFIE sa...

Ja det är verkligen så häftigt, man stannar upp och bara förundras <3 Det är så svårt att beskriva, men du är duktig att sätta orden! =) Massa kramar!!

Anonym sa...

Han är så underbart söt!!!

Lisa i Sundsvall sa...

Du skriver så fint, precis som jag känner för min lilla dotter. Nu är hon snart 6 månader och jag försöker njuta av varje dag jag får med henne, det går verkligen fort och hon utvecklas så snabbt nu, det är någonting nytt som händer nästan varje dag =) Obeskrivlig känsla att få barn, det är helt klart det bästa jag gjort i mitt liv! =)