lördag 15 januari 2011

Hoppla hoppla!

Idag har jag varit "bara" Pernilla i några timmar, det behövs ibland för omväxlings skull! ;) Sambon lät mig få en rejäl sovmorgon då han gick upp med Elliot vid kvart över åtta snåret, jag låg till närmare kvart över elva! Så skönt med tanke på de nätter vi har bakom oss. I natt kom vi inte hem fören vid tolvsnåret då vi varit på sedvanligt fredagsmys hos fina vänner. Elliot var på toppenhumör hela kvällen och somnade inte fören i vagnen på vägen hem. Han sov sedan i ett streck från ca. kvart över tolv till sex på morgonen. Åt och somnade sedan om till kvart i åtta ungefär då han började jollra och ha sig! Helt ok faktiskt men jag vågar inte hoppas på att det har vänt ännu med tanke på att han var uppe så sent igår. Kanske bara därför som han sov, bara en tanke. Det är jättejobbigt när ens "vanliga" rutiner sätts ur balans, man vet liksom inte hur man ska anpassa sig till en början. Sen vet jag att rutinerna kommer att ändras allteftersom han växer, blir sjuk osv, men det infinner sig ändå en osäkerhet hos mig och jag tycker faktiskt det är jättejobbigt när det blir såhär. Tror inte jag är ensam om det ...

I alla fall så gick Pelle och Elliot hem till farmor och farfar, jag städade (som vanligt när man har "egentid", vad annars liksom!) och sedan gjorde jag något som jag längtat efter sååå himla länge!!! Jag begav mig ut på en ridtur på min och syrrans fina Islandshäst Kjarkur tillsammans med Maggan och lilla Maja! Kan inte beskriva känslan när jag hoppade upp på hästryggen igen efter nästan ett helt år! Fantastiskt och bara så underbart är bara några ord för att beskriva känslan. Slutade rida förra året nån gång i februari då jag började få problem med foglossning och sedan började ju blödningar så jag fick ju absolut inte rida då. Men nu är jag äntligen igång igen och jag bara längtar tills nästa gång vi ska ut! Det kändes precis som vanligt, även om jag var en aningens nervös innan. Han är ju dock världens coolaste och mysigaste häst så det var absolut inga problems! ;) Så underbart att tölta fram i snön, jisses vad jag har saknat det!

Nu ska vi bara ha en soft kväll och hålla tummarna för att "lille chefen" låter oss får en bra natt!

Trevlig lördag till er alla!









Fina killen!

3 kommentarer:

louise sa...

Din häst? jättefin... Hoppas ni får några bra nätter nu så ni kan ladda om batterierna./Louise

SOFIE sa...

Ja jag håller verkligen med om att det är riktigt jobbigt när rutinerna är i obalans även fast man vet att det kommer vara så till och från, så är det ju så skönt när allt "flyter på"! Hoppas ni fick en toppen natt nu och att det fortsätter så! =) Härligt att tölta! Gud vad länge sedan det var jag red! Det är ju så underbart! vad härligt för dig gumman! Massa kramar Sofie!

En liten del av mig sa...

Åh vad härligt och vad underbart att få komma ut och rida! Jag älskar verkligen hästar och har ridit mkt i mina dagar, men nu var det så längesen:/ Skönt med lite egentid också, det behöver man för att orka.

KRAM!