torsdag 16 december 2010

Ur fas

Idag är det ett riktigt busväder här utanför, verkar som om det ser likadant ut i hela Sverige! Passar i och för sig oss ganska bra idag då både jag och lilleman är ur fas. Lillen är lite förkyld och hängig och jag likaså, tycks inte bli bättre! Jag har varit krasslig till och från i en vecka nu, tycker det kan vända! Elliot har varit ganska kinkig idag och just nu sover han i min famn. Han älskar att sova här och ibland när man lägger sig ifrån honom så vaknar han. Därför låter jag honom sova hos mig idag för han behöver sova. Vissa tycker det är jobbigt och att man inte får något gjort, men jag tycker det är så mysigt och njuter när han somnar hos mig. Jag har verkligen sänkt kraven på mig själv och här hemma sedan jag blev mamma, alltså jag städar och fejjar inte så fort han sover. För det första vet man aldrig hur länge han sover på dagen, brukar variera mellan allt från en halvtimme till två timmar. Därför vill jag inte stressa ihjäl mig för att hinna och sedan bli irriterad för att han vaknar. Städa kan man göra på helgerna när vi är två hemma och en kan ge Elliot all uppmärksamhet.

När sambon kommer ska jag bege mig ut i busvädret och köpa frimärken och posta julkorten, är alltid ute i sista sekund, är ju sista dagen idag. Får väl se om man tar sig fram på vägarna, syrran sa att det blåst upp stora drivor! Hoppas nu bara att snön ligger kvar tills jul, skulle väl våga annat nu när vi haft så mycket snö så länge!

Imorgon ska vi på mamma/barnträff här i Hällevik, ska bli kul. Det är en tjej som också fått barn nu i höst som tagit initiativet att samla alla mammor med bebisar födda 2010 så vi kan lära känna varandra lite bättre. Jättekul initiativ tycker jag så det ser vi fram emot! :) Imorgon skulle jag även vilja sätta in granen får väl se vad sambon säger om det!


Min älskade lille kille busar på lekmattan





Privata bilder

2 kommentarer:

Janni&Emilia sa...

så söt han är!! Ja hon är väldigt lik sin pappa! hihi!
allt bra med er annars? kramar

Melanie sa...

Jag är och tänker precis som du! Herregud, plock och städ kan vänta och man ska inte ha så jävla höga krav på sig själv! Det finns viktigare saker i livet eller hur:)

Kram på er!