lördag 30 juli 2011

Dan före kalasdagen

Hej på er! En mycket trött Pernilla som skriver nu, har minst sagt varit fullt upp hela dagen lång, ja egentligen både igår och idag! Och herregud vilken kalashelg detta blev! Första kalaset gick av stapeln igår då vi var vi på grillfest hos min mormor & morfar och det var verkligen full rulle på lilleman hela kvällen lång! Han busade för fullt med deras nya lille kisse Pontus och ja, man kan lugnt säga att de roade varandra. Idag har jag städat och fixat inför lillemans allra första kalas som går av stapeln imorgon. Lilleman fick vara hos sin mormor & morfar då han mer stjälper än hjälper i städningen om man säger så. ;) Jag fick städa och grejja helt själv för Pelle var så smart att han bokat in en Malmötripp just idag för att se Djurgården mot MFF. Smarta killar jag har som låter morsan ta allt slitgörat! ;)

Efter städning och fix blev det dags för kalas nummer två, 30-års kalas hos våra vänner Lina & Johan. Och även här var Elliot i sitt esse och jag tror inte jag satt ner många minuter under kvällen! Vår vilda busunge har verkligen bus för sig heeela tiden! Men jag blir så lycklig i hjärtat av att se att han är så framåt och duktig, går så fint nu och nästan springer fram! TACKSAM är vad jag är att vi har en sån underbart go liten kille! Och imorgon är det då alltså dags för vår prins första kalas! Ska bli spännande att se hur han reagerar och om han får några roliga paket! Undra vem som är mest nyfiken egentligen?? ;)

Så nu tänkte jag snart krama min kudde och hålla tummarna för att kalaset blir lyckat och att vi får en härlig dag. Lite sol hade ju inte skadat heller! :)


Tog några bilder från gårdagens traditionsenliga kubbspel som får avsluta detta inlägg. De blev väldigt dåliga, men bättre än inget! Hade min gamla kamera med då den nya inte hade något batteri. Min morbrors sambo Marie hade en systemkamera och tog jättemånga superbra bilder på lilleman. Är nog bud på att införskaffa en sådan nu känner jag ...





Inga kommentarer: