måndag 4 juli 2011

Meeting in Hällevik!

Idag har vi haft en jättehärlig dag tillsammans med mina fina vänner Emma & Lina och deras gossar Neo och Lowe! Vi träffades här hemma vid halv elva för lite fika och då vart det alldeles mulet ute och nästan lite ruggigt. Jag tände ljus och donade, tyckte det var så mysigt när det var mulet ute. Men rätt var det var så sprack det upp och solen strålade här i Hällevik. När vi skulle ut och promenixa så blev det superhett, ja det var så varmt att jag blev alldeles vimmelkantig! Hade helt klart druckit för lite, man är så noga att tuta i lillen vatten stup i kvarten när det är varmt men sig själv glömmer man bort. Skärpning där! Vi åt i alla fall glass och myste lite på stranden så Neo (som är 2,5 år) fick leka av sig lite medan de andra två gossarna sov i sina vagnar. Sedan gick vi runt härliga Hällevik och tittade på alla fina hus som ligger här och snackade om ditten och datten. En perfekt dag som skulle avslutats med att Elliot skulle bada i sin pool på gräsmattan. Men innan jag hade fattat hur man kopplar om slangen till vattnet ute och fått ordning på det hela så mulnade det på och det kändes inte alls lika kul längre! I stället körde vi och hämtade en spjälsäng när Pelle kom hem som vi köpt av bekanta då Elliots säng gått sönder! Ja, ni läste rätt! Han har haft Pelles gamla som är 40 år gammal, har gått i arv i släkten. En kväll när han stod och studsade i den ( har såna där vyssanlull tassar) så släppte spjälorna från skenan på ena sidan och botten rasade i golvet. Tur var att Elliot bara kasade ner liksom och slog sig inte. Så vi var alltså tvungna att ha en ny. Fick denna för ett kanonpris med ny madrass, nytt täcke och kudde, örngott och påslakan så det tackade vi inte nej till! Och nej, denna är faktiskt inte vit, men vad gör det om hundra år egentligen! ;)



Fikat som intogs!






Det är verkligen skitsvårt att fota Elliot nuförtiden, han är nästan alltid "in action" så att säga! =) Så här kan det se ut i köket när lilleman gått loss!




" Mamma, jag har hjälpt dig att städa, fint det blir va??"



"Ojoj, här har vi varit slarviga med städningen, bäst jag äter upp russinet innan morsan märker något!"



"Sådär, färdig! Visst blev det fint!?"

4 kommentarer:

zalina sa...

Tack snälla du! Och grattis till Elliot i efterskott. Helt sjukt att den lille kutar runt. Här har vi en liten dam som står och går efter alla möbler här hemma, snart så... kanske :)

Vad fint det vart ute i er trädgård, å jag är minsann väldigt avis på ert hus också. Att ha en uppvuxen tomt och grädgård är ovärderligt känner jag nu. Speciellt då jag kan så lite än så länge.... men det blir nog nästan sommars projekt och plantera träd, buskar och bäck!

Kram

Anonym sa...

Hihi, är inte Emmas gosse 2,5?;)

Från koja till slott sa...

Anonym: Ojdå, du har så rätt! Blev visst lite fel där! Gör om-gör rätt! ;)

Hea sa...

Ser ut som ni hade en toppendag...
kram