fredag 1 juli 2011

Snart är vi där ...

Hej! Ett tag sen jag skrev men har verkligen inte haft lust då vädret varit på topp här nere i Hällevik de senaste dagarna. Varmt och soligt och vi har varit tre dagar i rad på stranden, jag och lilleman. Han älskar verkligen vatten och vill i och plaska hela tiden! Jag tycker dock det varit alldeles för kallt för min smak så bara att doppa fötterna har varit en ren pina för mig. Konstigt att inte han känner att det är kallt, bara plumsar i som om det vore tokvarmt! Har verkligen fått tygla mitt kontrollbehov när det gäller smuts, sand och allt annat som han kletar ner sig med när vi varit där. Sand överallt kan man väl sammanfatta det som, både på kropp och i munnen och även sån där äcklig, fisljummen tång har han tyckt varit roligt att kladda med och ja, det ska ju också helst in i munnen. Jag bara tänker på alla bakterier och all skit som ligger där och frodas, men har verkligen fått ignorera det där och låtit honom leka och kladda. Han är ju ett barn och han måste få utforska! Men fy så äckligt det är ...

Idag har vädret dock varit lite sämre så vi har kört på en hemmadag tillsammans med min mamma och så köpte vi lite nya blommor till innergården då penseérna verkligen sjöng på sista versen nu. Idag fyller förresten vår lillkille 11 månader! Ska väl inte skriva hur sjukt fort jag tycker tiden med honom gått och att jag inte kan fatta att han om 4 veckor blir hela 1 år (eller att jag ska börja jobba då ...) för det har jag tjatat nog om, men så sjukt är det i alla fall! Numera går han för det mesta här hemma, kryper inte lika mycket längre och idag såg även Pelle när han ställde sig upp själv från sittande, utan stöd, och traskade iväg. Vår lille kille, kan inte förstå att han blivit så stor! Men snart är vi där, 1-års kalas och jobb för mig medans pappaledighet väntar för Pelle. Vemodigt??? Ja, visst är det så. Den där dagen kändes som tusen år iväg när jag låg där den 1 augusti med en nyckläckt liten Elliot på bröstet, men som sagt snart är den här. Är väl bara att ta tjuren vid hornen och inse fakta, verkligheten kommer ikapp och snart börjar ett nytt liv kan man säga ....


2 kommentarer:

Emelie sa...

Jag tror jag dör vad söta killar!

Lisa sa...

Vilka underbara pojkar vi har!!!! <3