söndag 3 juli 2011

Outside

Klibbigt! Ja, så kan man sammanfatta de senaste dagarna här hemma! Herregud, igår var det sjukaste jag varit med om! Så fruktansvärt varmt och kvavt att det knappt gick att andas utomhus! Kom senare ett åskoväder med regn och det behöves verkligen, luften lättade något, men inte mycket! Vi satt ute till tolv och då var det fortfarande väldigt varmt. Passade på att knäppa lite bilder på hur det blev med stenläggninggen här hemma som vi grejjade med för några veckor sedan. Lovade ju bildbevis! ;) Är nöjd med hur det ser ut för tillfället, faktiskt! Inte många gånger jag blir nöjd inte ... =) Det som fattas nu är en stor altan ut från husets framsida och fönsterdörrar på det. Vi hade ju planer på att bygga ut, men så blir det inte. Vi har så mycket annat vi vill göra som är mer nödvändigt, en altan blir kanon där framme tror jag! Blir nästa sommar det projektet påbörjas, nu vill vi bara njuta när Pelle har semester. En markis är också beställd, så hoppas den kommer snart!


Förresten är jag världens stoltaste mamma till en liten 11-månaders bebis som nu går nästan hela tiden här hemma! Idag har han rest sig själv massor med gånger utan något stöd och traskat iväg, så duktig är han! Mammas älskling!!








5 kommentarer:

Lisa sa...

Tjusig sten ;-)

Tess sa...

Tack Pernilla, jag fullkomligt älskar lägenheten! Ert hus är också helt fantastiskt fint!

Kramis

Grodmamman sa...

Det är verkligen såå himla snyggt med stenläggningar med olika sten. Ni har fått det jätte fint!:)
Kram

Anonym sa...

Vakkert hjem:)

Helgi sa...

Hej!

Vad fint det blir!

Jag har en idé som jag tror du skulle gilla! Jag jobbar nämlligen på ett byggforum, och jag skulle tycka det vore skoj om du ville skriva lite där. Jag kan erbjuda en liten morot.

Hör av dig på mejl så berättar jag mer!

Vänliga hälsningar
Helgi