lördag 23 juli 2011

Höst??

Känns som om det kan kvitta vad man skriver om en sån här dag egentligen, inget känns ändå relevant när man tänker på vad som hänt i Norge. Jag är fortfarande chockad över att en enda människa kan vara så sjuk att han går och gör något sådant fruktansvärt. Det är ju som rena rama skräckfilmen! Jag lider med alla de som blivit drabbade av denna sjuka och hemska människa och alla anhöriga till de offer som fått sina liv släckta alldeles för tidigt ...


Att vi sedan haft riktigt höstväder här hemma gör ju inte precis att humöret är på topp så jag känner att jag inte har något vettigt alls att skriva om egentligen ... Ljuspunkterna är så klart vår alldeles egna lille vildning här hemma och minnena från från min vistelse på Öland tillsammans med goda vänner. Det gick bra att vara ifrån lilleman även om det var jobbigt till en början. Men med bästa sällskapet och så lite shopping, glada skratt, fantastisk mat, VIN och lite discodans på det så gick det ju alldels galant! =) Men som jag längtat efter honom när jag kom hem! Är nog nyttigt att vara ifrån varandra lite då och då för det är ju sååå mysigt att få träffas igen! Nu är han så go med, när man säger till honom att han ska gosa med en så kommer han och lägger huvudet intill och riktigt myser! Goa unge!

Det enda vettiga vi gjort idag var att gå på Mjällby-match och se dem vinna mot Gefle med 5-1, gott! Dock blev vistelsen där som ett mindre träningspass för mig då jag fick springa efter Elliot heeeela tiden. Puh, nästa gång är det bud på att ordna barnvakt så jag någon gång faktiskt får TITTA på fotbollen också, ha ha! =)


Vår goa unge! =) Bilen är väldigt poppis här hemma just nu och varje gång han ser den säger han; bruuum bruum! :)





Visar lite bilder från Öland, de som är "rumsrena" så att säga, hihi! =)


Lunch på stan när vi kom. Åt en fantastiskt god ceasar-sallad!



Skåååål! =)






På kvällen när vi skulle äta. Åt en helt underbar torsk-rätt, drömmer fortfarande om den!




Ingen dålig utsikt vi hade om man säger så! ;)



1 kommentar:

Min gata på landet sa...

En sån där fin polisbil har min lilla kille också. Han fick den i doppresent. Han kan inte åka på den själv ännu som din lilla kille. Men snart så :)
Ha en fin dag
Elin